Simbata seara este cel mai fierbinte moment al actualitatii pietei de televiziune din Rominia. in intervalul de maxima audienta, asa-numitul „prime-time” (orele 19 – 23) s-au strins pe micile ecrane (asezate parca de mina hazardului?) trei emisiuni de divertisment de mare audienta: „Academia vedetelor” (Antena 1), „Steaua ta norocoasa” (Pro TV) si „Surprize, surprize” (TV Rominia 1). La cele trei se adauga un concurent cu o vasta cultura generala: „Vrei sa fii miliardar?” (Prima TV).
O asemenea concurenta, i care orice punct de audienta (rating) cistigat reprezinta un steag de lupta capturat de la adversar si fluturat pe sub ochii clientilor de publicitate nu s-a mai itilnit, poate memoria ne isala!, de la lansarea emisiunii „Chestiunea zilei”. Atunci, timp de mai bine de un an, lumea televiziunii era framintata de o singura itrebare: Cine a fost aseara „mai bun”, Calinescu sau Tuca? Adica, cine a avut mai mare audienta. Acum, ce ironie!, duelul celor doi a intrat i anonimat.
Divertismentul TV este singura distractie a rominilor i aceste vremuri vitrege. Producatorii de televiziune cunosc foarte bine acest lucru. Nu ne propunem sa comentam calitatea divertismentului, cit de educative sunt programele sau sa acordam note. (Sunt destui cronicari TV cu opinii pertinente.)
intilnirea celor trei emisiuni, plus Miliardarul, simbata seara, din perspectiva performantelor de audienta, nu este deloc o victima a hazardului ci, dimpotriva, o actiune foarte bine calculata. Audientele unor astfel de programe sunt influentate de mai multi factori: ora de difuzare, publicul vizat, emisiunile de pe posturile concurente, vedetele invitate, prestatia moderatorului si, nu i ultimul rind, de isasi calitatea acesteia.
Pina la aparitia emisiunii „Academia vedetelor”, pe cimpul de lupta era liniste. Steaua lui Mihaela Radulescu stralucea fara concurenta peste Miliardar si peste filmele de la Antena 1 si TV Rominia 1. Cei de la Antena 1 cautau de mult o emisiune de divertisment care sa le aduca i „prime-time” un public telespectator tinar. Au gasit reteta la firma Sagitarius, firma lui Valeriu Lazarov, nasul „Surprizelor” de la TV Rominia 1. Lansarea Academiei pe Antena 1 a clatinat audienta productiei de la Pro TV. Potrivit datelor puse la dispozitie de compania AGB Data Research, audienta i marile orase (cu populatie de peste 200.000 de locuitori) a emisiunii „Steaua ta norocoasa” a pierdut i acea simbata nu mai putin de 6,5 procente fata de editia precedenta. L