Celebrităţile au bani şi vor să facă şi mai mulţi. Pornind de la ideea că tot ce ating se transforma în aur şi agenda cu VIP-uri pe care o deţin le va garanta succesul în afaceri, cele mai multe staruri se aruncă în afaceri ce le sunt de cele mai multe ori complet străine, fie la sfatul unor avocaţi, fie din invidie că alţii au şi ei/ele nu. De la modă până la restaurante şi baruri, cele mai multe vedete dau faliment în primii ani de la lansare. Fără prea mult
Celebrităţile au bani şi vor să facă şi mai mulţi. Pornind de la ideea că tot ce ating se transforma în aur şi agenda cu VIP-uri pe care o deţin le va garanta succesul în afaceri, cele mai multe staruri se aruncă în afaceri ce le sunt de cele mai multe ori complet străine, fie la sfatul unor avocaţi, fie din invidie că alţii au şi ei/ele nu. De la modă până la restaurante şi baruri, cele mai multe vedete dau faliment în primii ani de la lansare.
Fără prea mult talent în afaceri, şi nu numai, cântăreaţa Britney Spears a decis să investească în 2002 în restaurantul de fiţe „NYLA”, din New York. Succes garantat, în numai un an restaurantul s-a închis.
Jennifer Lopez a încercat de mai multe ori în segmentul restaurantelor, de fiecare dată fără succes. Ultimul eşec: „Madre’s”, specializat în bucătărie latino-americană, a dat faliment în iulie 2008, după numai 6 ani de la inaugurare.
Victoria Beckham, fostă Spice Girls şi actuală dnă. David Beckam, a mers pe mâna modei, cu o colecţie vestimentară inspirată din tendinţele anilor ’40, ’50 şi ’70, sub brand-ul „dVb”. Haine retro, preţuri de ultimă generaţie: 200 de dolari pentru o pereche de ochelari de soare sau 300 de dolari în medie pentru jeanşi, reţeta perfectă pentru eşecul comercial.
Elle Macpherson, Naomi Campbell şi Claudia Schiffer şi-au unuit forţele şi au deschis în 1997 „Fashion Café” în cartierul Piccadilly Circus din Londra. După numai un an, localului i-a „crescut” un frumos lacăt pe uşa de la intrare, întrucât, la un calcul sumar, pierdea 2 milioane de lire sterline în numai 12 luni.
Justin Timberlake a deschis un restaurant în 2003, „Chi”, la Hollywood. Cu tot şarmul lui Justin, localul nu a avut clienţi, aşa că în numai 2 ani s-a închis şi a intrat în istorie.
Jay-Z a investit în 2007 în „40/40 Club”, un restaurant-bar de lux în Las Vegas, care nu a rezistat nici măcar un an. În schimb, acelaşi concept de restaurant, deschis în 2003 în New York este în continuare pe lista localurilor ce trebuie călcate de clienţii cu pretenţii.
Kim Basinger a cumpărat orăşelul Braselton din statul american Georgia în1989 pentru suma de 20 de milioane de dolari, ce urma să fie transformat într-un parc tematic, în colaborare cu mai multe studiouri de film. În 2003, Basinger a vândut în pierdere, întrucat toată afacerea suferea de lipsa finanţării.
Usher a deschis barul „The Grape”, din Atlanta şi avea planuri: Shanghai şi America de Sud. În loc de expansiune, a ajuns la faliment, anul acesta nereuşind nici măcar să îşi reînnoiască licenţa de vânzare de băuturi alcoolice.
SURSA: msnbc