Aproximativ 70% dintre respondenții la un sondaj realizat în Statele Unite au spus că și-ar dori o tehnologie de asistență pentru viteză (ISA) la următorul lor vehicul, dacă aceasta ar ajuta la reducerea costurilor de asigurare.
Șoferii din SUA sunt foarte deschiși vehiculelor echipate cu sistemul ISA, potrivit unui sondaj realizat de Institutul de Asigurări pentru Siguranța Autostrăzilor.
ISA are ca scop prevenirea vitezei prin utilizarea locației GPS a vehiculului
Tehnologia are ca scop prevenirea vitezei prin utilizarea locației GPS a vehiculului și a unei baze de date cu limite de viteză, potrivit AutomotiveDive.
Intelligent Speed Assistance (ISA) poate fi pasivă (avertizări dacă șoferii depășesc limita de viteză) sau activă (intervenții care îngreunează viteza, dacă șoferii depășesc limita de viteză).
IIHS a constatat că mai mult de 60% dintre șoferi ar fi deschiși la avertismente pasive, în timp ce aproximativ jumătate dintre respondenți ar accepta intervenții active.
„Aceste constatări sunt incitante, deoarece sugerează că șoferii americani sunt dispuși să schimbe modul în care conduc pentru a face drumurile noastre mai sigure”, a spus președintele IIHS, David Harkey.
„Înțelepciunea convențională a fost întotdeauna că tehnologia de restricționare a vitezei nu ar fi agreată niciodată în cultura americană, centrată pe mașini puternice”, a adăugat el.
Anual, în SUA, peste 40.000 de oameni mor în accidente de mașină și peste un sfert din aceste decese implică viteză, potrivit Centrului Național de Statistică și Analiză.
Adoptarea ISA este limitată în Statele Unite
Deși adoptarea ISA este limitată în Statele Unite, tehnologia devine tot mai populară în întreaga lume. În Uniunea Europeană, mașinile vândute după data de 7 iulie 2024 trebuie să fie echipate cu ISA. În noiembrie 2023, National Transportation Safety Board a recomandat producătorilor auto din SUA să instaleze ISA pe vehiculele lor.
Tehnologia ISA variază dacă notifică pasiv un șofer cu avertismente audio sau vizuale când depășește limita de viteză sau când folosește în mod activ tehnologie de asistență, cum ar fi rezistența la accelerație, pentru a reduce viteza. Unele tehnologii ISA pot preveni automat accelerarea, scrie Automotivedive.
70% dintre respondenți au spus că și-ar dori ISA pe următorul vehicul
Sondajul a constatat că aproape 64% dintre respondenți au spus că ar fi de acord cu avertismentele pasive, în timp ce aproximativ jumătate din cei chestionați a spus că ar fi de acord cu tehnologia care blochează activ viteza. În plus, aproximativ 70% dintre respondenți afirma că și-ar dori ISA în următorul vehicul, dacă i-ar ajuta să reducă costurile de asigurare.
Potrivit sondajului IIHS, aproximativ trei sferturi dintre respondenții la sondaj au fost de acord că ISA ar reduce accidentele de trafic legate de viteza.
Rezultatele sondajului arată, de asemenea, că șoferii ar fi mai deschiși la ISA dacă alte mașini l-ar avea, sugerând că intervenția federală ar putea ușura adoptarea ISA în Statele Unite.
IIHS a sugerat că unele caracteristici ISA pot fi mai accesibile în SUA, cum ar fi caracteristicile mai puțin flexibile în zonele școlare și zonele pietonale și mai mult pe autostrăzi.
„Această tehnologie permite intervenții nuanțate, care nu au fost niciodată posibile în trecut”, a spus Harkey.
Obligatoriu în UE de la 7 iulie
Începând cu data de 7 iulie 2024, sistemul de avertizare care notifică șoferul în cazul în care depășește limita de viteză a devenit obligatoriu pentru orice mașină nouă vândută în Uniunea Europeană.
Multe dintre mașinile disponibile în prezent pe piață sunt deja echipate cu acest sistem ISA, deoarece a devenit obligatoriu pentru toate modelele noi începând din iulie 2022.
Totuşi, s-au mai putut vinde maşini noi fără ISA şi după iulie 2022, atât timp cât modelul respectiv fusese lansat pe piaţă înainte de acea dată. De acum înainte, absolut orice maşină nouă va trebui să aibă sistemul instalat.
ISA nu împiedică complet șoferii să depășească limita de viteză afișată, ci încearcă, în schimb, să le reamintească obligațiile legale și morale prin emiterea avertismentelor, scrie Carscoops.