China și-a majorat cota pe piața vehiculelor electrice din Germania
În perioada ianuarie-aprilie 2024, importurile de vehicule electrice chineze în Germania au înregistrat o scădere cu 15,7%, ajungând la 31.500 de unități EV. Totuși, China și-a consolidat poziția pe piața importurilor de vehicule electrice în Germania, atingând o cotă de piață de 40,9%, consolidându-se astfel ca cel mai mare importator de mașini electrice.
Potrivit datelor furnizate de Destatis, declinul importurilor de vehicule electrice chineze în Germania a fost atribuit unei cereri interne slabe.
În același timp, exporturile de vehicule electrice din Cehia și Coreea de Sud către Germania au scăzut cu aproximativ o treime și, respectiv, jumătate în primele patru luni ale anului curent, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
În 2023, China a exportat în total 447.200 de vehicule electrice în Germania, înregistrând o creștere de 29% față de anul 2022, conform datelor Destatis, notează Reuters.
Săptămâna trecută, Comisia Europeană a anunțat intenția de a impune tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice chineze începând cu 4 iulie, o măsură care ar putea provoca reacții din partea Chinei. Tarifele vamale actuale pentru vehiculele produse în uzinele chineze și importate în UE sunt de 10%. În planurile Bruxelles-ului se include majorarea acestor tarife la 17,4% pentru automobilele BYD, la 20% pentru automobilele Geely și la 38,1% pentru automobilele SAIC.
Germania se opune taxelor impuse de Bruxelles
Mașinile electrice chineze au creat tensiuni în Uniunea Europeană, iar Comisia Europeană a confirmat că va crește taxele vamale pentru mașinile electrice importate din China. Noile taxe vamale pot ajunge până la 38%.
Asociația germană a industriei auto, VDA, împreună cu miniștrii din Cabinetul de la Berlin, au criticat noile taxe vamale impuse de UE pentru vehiculele electrice fabricate în China, argumentând că acestea vor afecta și companiile europene care produc vehicule electrice în China, precum BMW și Dacia.
Comisia Europeană a anunțat introducerea unor taxe compensatorii pentru mașinile electrice chinezești importate, care vor varia între 17% și 38%, conform Euractiv.com. Aceste taxe sunt deocamdată provizorii și vor intra în vigoare începând cu data de 4 iulie, dacă negocierile cu autoritățile chineze nu vor ajunge la un acord acceptabil pentru Bruxelles.
VDA, reprezentând producători de automobile precum Volkswagen, BMW și Daimler, a condamnat hotărât decizia, președinta sa, Hildegard Müller, avertizând că este „un pas mai departe de cooperarea globală”. Mai multe puteți citi aici.