Numărul acestora este în creștere față de anul 2020, când pe teritoriul țării noastre erau prezente 799.000 de vehicule de acest tip. Din totalul mașinilor care vor pătrunde în România în următorii 8 ani, aproape trei sferturi vor fi unități noi.

Cum transportam marfa în 2020

În cadrul studiului, s-a remarcat că pe parcursul anului 2020, 77% (266 Mt) din volumele totale de mărfuri din România erau transportate în rețeaua rutieră, 14% (50 Mt) pe calea ferată și 9% (30 Mt) pe căile navigabile interne.

De altfel, în România anului 2020 se aflau în circulație 8,72 milioane de vehicule, dintre care 1,14 milioane de vehicule de transport mărfuri și 0,05 milioane de vehicule utilitare speciale. Dintre vehiculele de transport mărfuri, 4,1% erau reprezentate, la nivelul anului 2020, de unitățile de 3,5 – 7,5 tone.

IVECO eDAILY, soluția ideală pentru transportatorii de mărfuri

Prezentat în luna septembriela IAA Hanovra, noul model răspunde celor mai importante provocări cu care se confruntă companiile de transport în prezent.

În primul rând, fiind un vehicul cu zero emisii, este prietenos cu mediul și creează premisele scăderii costurilor de transport, atât pentru proprietarul încărcăturii, cât și pentru consumatori. În pus, costurile de întreținere și reparații scad cu până la 50%. Sistemul electric al noului eDAILY a fost testat cu succes în condiții extreme, de la -30°C, până la +50°C, iar pornirile în rampă sunt garantate cu pante de până la 30%. De asemenea, modul de conducere cu o singură pedală al eDAILY facilitează conducerea și transformă energia cineticăgenerată de frânare în energie electrică, reducând astfel consumul de energie și uzura plăcuțelor de frână.

În plus, noul eDAILY răspunde mai eficient nevoilor șoferului prin integrarea aplicației IVECO DRIVER PAL, care îi oferă informații în timp real despre starea mașinii, nivelul de încărcare a bateriei și care îi poate sugera traseul optim până la cea mai apropiată stație de încărcare.

În al doilea rând, IVECO eDAILY dispune de o tehnologie care permite instalarea mai multor seturi de baterii, crescând astfel autonomia vehiculului în funcție de misiune. Mai mult decât atât, dacă pe durata de viață a unui vehicul, proprietarul își modifică misiunea, atunci, se poate modifica numărul bateriilor, astel încât autonomia să corespundă noii misiuni. Astfel, utilizatorii noului eDAILY au posibilitatea de a alege nivelul de autonomie din gamă care li se potrivește cel mai bine.

eDAILY poate fi echipat cu una, două sau trei baterii care beneficiază de o garanție de opt ani de utilizare sau până la 250.000 de kilometri. În cazul în care capacitatea de stocare a baterie scade sub 80% în acest interval, ea va fi înlocuită fără niciun cost suplimentar. Un alt aspect care dezvăluie caracterul versatil al noului eDAILY este faptul că poate fi realimentat de la orice stație de încărcare, fie ea publică sau privată. Opțiunile de încărcare includ varianta alimentării la o putere de 80kW, care, în doar 30 de minute, crește autonomia autoutilitarei cu 100 de kilometri.

Cel de al treilea atu este acela că, fiind un vehicul cu zero emisii, noul eDAILY oferă proprietarului său un avantaj competitiv considerabil prin accesul fără restricții –fie ele legate de normele de poluare sau de masa autovehiculului- în orice zonă metropolitană. Astfel, proprietarii de mari flote auto, precum retaileri sau firme de curierat, nu mai trebuie să plătească taxele de intrare în zonele centrale ale marilor orașe și astfel pot aproviziona mai repede magazinele sau pot diminua timpii de livrare către clienți.

Iveco, Sursă foto: eDaily Experience Photos
Iveco, Sursă foto: eDaily Experience Photos

În al patrulea rând, noul eDAILY beneficiază de același sașiu unic prin fiabilitatea și robustețea sa,caracteristic familiei DAILY. Șasiul eDAILY poate acoperi absolut toată gama de volume din categoria sa, fiind pretabil pentru orice fel de suprastructură. Conceput pentru a fi „geamănul electric” al emblematicului DAILY, eDAILY acoperă toate aplicațiile LCV – inclusiv misiuni grele și conversii, aceasta fiind o propunere unică pe o piață foarte competitivă. eDAILY oferă un volum de încărcare de până la 20 metri cubi, o sarcină utilă de până la 4,6 tone și o capacitate de remorcare de până la 3,5 tone.

eDaily vine cu multe inovații pentru șoferi

eDAILY beneficiază de o putere maximă de 140 kW (190 CV), cuplu maxim de 400 Nm și atinge o viteză maximă până la 120 km/h, dar, în cazul în care este nevoie de putere suplimentară, șoferii pot profita de un impuls suplimentar prin activarea funcției distinctive Hi-Power, specifică eDAILY. Utilizarea energiei poate fi optimizată datorită selectorului modului de conducere, care permite fie extragerea puterii maxime, fie minimizarea puterii absorbite.

Iveco
Iveco

Noul eDAILY a fost testat, înaintea lansării oficiale, de către mai mulți parteneri IVECO din România, care și-au împărtășit opiniile despre noul vehicul utilitar.

„Faptul că eDAILY dispune de baterii modulare, montate pe șasiu și care, ulterior, pot fi înlocuite cu unele mai performante, pe măsură ce tehnologia avansează, demonstrează că este o autoutilitară orientată către viitor. Cred că aceste este principalul avantaj al acestui model. Prin lansarea noului eDAILY, IVECO a venit cu o versiune perfect aliniată cu cerințele actuale ale pieței. Suntem impresionați în special de șasiu, care face că eDAILY să fie vehiculul care răspunde cel mai bine profilului nostru de activitate”, spune Adrian Țigănuș, Fleet Maintenance Manager la FAN COURIER.

„Este cunoscut faptul că șasiul clasicului DAILY este unul foarte rezistent, iar acesta este un aspect extrem de important pentru noi, pentru că ne oferă o gamă foarte variată de carosări. Am avut plăcuta surpriză să constatăm că noul eDAILY oferă în continuare acest avantaj, de a monta pe șasiu orice tip de suprastructură. De asemenea, am fost impresionat de manevrabilitatea vehiculului. L-am condus pe un traseu destul de solicitant, iar mașina s-a comportat perfect și la plecarea din rampă, cu o înclinație destul de mare”, a afirmat Răzvan Ciucu, Sales Director Cool Unit.

Majoritatea țărilor europene oferă subvenții atât pentru achiziționarea vehiculelor, cât și pentru achiziția stațiilor de încărcare, dar au și programe care oferă reducerea taxelor pentru utilizarea acestor tipuri de vehicule.