Vehiculele cu hidrogen sunt mai bune decât cele electrice? Ce știm până acum

Unele companii testează și alte forme de surse de energie, cum ar fi motorul cu ardere internă cu hidrogen. Gizmodo analizează modul în care mașinile cu motor cu ardere internă cu hidrogen ar putea fi o opțiune mai bună decât cele electrice.

Deși există domenii-cheie în care vehiculele cu hidrogen pot depăși vehiculele electrice, producătorii de automobile au gravitat mai mult spre mașinile electrice, în timp ce majoritatea autovehiculelor sunt, încă, alimentate cu combustibili fosili.

De ce ar fi mai eficiente vehiculele cu hidrogen

Un ICE cu hidrogen este, în esență, un motor cu ardere tradițional, transformat radical pentru a funcționa pe hidrogen. Un aspect suplimentar este că aceste motoare pot fi convertite prin schimbarea anumitor componente, pentru a utiliza hidrogen în loc de benzină sau motorină. Se spune că vehiculele cu hidrogen sunt mai potrivite în ceea ce privește capacitățile comerciale și de transport de marfă.

De aceea, se crede că vehiculele cu hidrogen pot călători pe distanțe mai lungi decât cele electrice. Acest lucru le face o alegere excelentă pentru comercianți, mai ales în condițiile în care pilele de combustie cu hidrogen sunt mai ușoare decât bateriile pentru EV și necesită mult mai puțin timp pentru alimentare. Deoarece hidrogenul este destul de permisiv în ceea ce privește modul în care poate fi stocat (fie sub formă lichidă, fie sub formă gazoasă), poate fi o alegere mai economică când vine vorba de stații de alimentare cu hidrogen.

Există și o mare problemă

Dacă sunteți o persoană care conduce pe distanțe lungi, vehiculele cu hidrogen ar putea fi, așadar, cea mai bună opțiune. Din păcate, nu există însă multe vehicule alimentate cu hidrogen. În plus, dacă alimentarea unui vehicul cu hidrogen durează doar câteva minute, la stațiile de încărcare va trebui ca proprietarul mașinii să mai aștepte cel puțin 20 de minute, deoarece e nevoie de o presiune suficient de mare în rezervorul de stocare pentru a furniza hidrogenul necesar „unui plin”. În cazul adoptării în masă mașinilor cu motor cu ardere internă cu hidrogen, cozile pentru alimentare ar putea fi kilometrice.

Eficiența energetică

Vehiculele electrice sunt mai eficiente decât vehiculele cu hidrogen. După cum a raportat EVSE, vehiculele electrice necesită mult mai puțină energie în procesul de reîncărcare, dar se poate observa acest lucru și la scară de producție.

Dacă se analizează etapă cu etapă, atunci se poate observa că:

Producția de hidrogen (electroliza) necesită energie electrică (și, de preferință, energie verde)

Odată cu transformarea energiei electrice în hidrogen, hidrogenul este apoi transportat în mașină

Mașina este alimentată cu hidrogen, pe care apoi îl transformă înapoi în energie electrică.

Probleme de siguranță

Exploziile produse în 2019 la o stație de încărcare cu hidrogen din Norvegia și la una din Coreea de Sud au ridicat întrebări cu privire la cât de sigur poate fi hidrogenul, în condițiile în care este inflamabil. De aceea, persistă preocupări legate de siguranță pentru stocarea hidrogenului, dar experții au descoperit că nu e mai periculos în comparație cu alternativele de combustibili fosili.

„În multe situații în care un vehicul este amplasat în aer liber, hidrogenul este mai sigur decât combustibilii lichizi convenționali sau gazul natural”, arată o postare a Universității de Stat din Washington.