Primăria Sectorului 4 a Municipiului București anunță că vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piața Unirii.
Astăzi, 19 ianuarie, Sectorul 4 al Municipiului București a obținut, în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, acordul de principiu pentru restricționarea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, în zona Pieței Unirii, se arată într-un comunicat de presă remis în aceeași zi de către biroul de presă a Sectorului 4 din București.
Specialiștii Sectorului 4 vor depune eforturi pentru a crește gradul de siguranță a zonei
Așadar, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile), accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis în Piața Unirii.
Pentru corecta informare a opiniei publice în legătură cu motivele care au stat la baza solicitării Sectorului 4 al Municipiului București în vederea restricționării accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piața Unirii, vă punem la dispoziție, în integralitate, expertizele tehnice, atât ale Pasajului Unirii, cât și ale Planșeului Unirii.
Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură, se precizează în comunicatul de presă.
Investițiile publice ale PMB în 2023 se cifrează la 2,4 miliarde lei
Programul de investiţii publice al PMB pentru anul 2023 totalizează 2,4 miliarde lei, dintre care 27 de milioane de lei pentru revizuirea Planului Urbanistic General, peste 64 de milioane de lei pentru lărgirea străzii Prelungirea Ghencea Domneşti şi 55 de milioane de lei pentru Pasajul de la Doamna Ghica.
De asemenea, 43 de milioane de lei ar urma să fie alocaţi realizării pistelor de biciclete din zona centrală. Pentru reabilitarea sistemului de termoficare a fost alocat un buget de 506 milioane lei (dintre care 303 milioane finanţare externă nerambursabilă). În ceea ce privește transportul în comun, a fost stabilită o sumă de peste 700 de milioane lei şi vor continua programele de achiziţie a 100 tramvaie şi 100 autobuze electrice, pentru care Municipalitatea beneficiază şi de finanţare externă nerambursabilă.
O sumă de 1,3 milioane de lei este destinată studiului de fezabilitate în vederea dezvoltării serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord, iar 10 milioane de lei sunt pentru studii de fezabilitate în vederea extinderii liniilor de tramvai în zona Unirii, pe inelul median sud-est şi dintre bucla Mezeş şi mall-ul Colosseum. Studiul de fezabilitate pentru informarea călătorilor în staţiile de transport public va beneficia de un buget de 910.000 lei.
Programul de investiții vizează şi o serie de proiecte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), precum „Spaţiu public urban Podul Calicilor – ansamblu urban Domniţa Bălaşa, parcaj subteran, amenajare urbană palatul de Justiţie” – 7 milioane lei; „Cheiul Dâmboviţei Unirii – Izvor, Splaiul Independenţei, Pod Unirii – Pod Izvor” – 11,5 milioane lei; traseu prioritar pietonal şi de biciclişti (conţine 42 de subproiecte) – 15 milioane lei.