– accesul progresiv: motocicleta fara atas, cu o capacitate cilindrica mai mare de 120 cm3 si care atinge o viteza de cel putin 100 km/h;
– accesul direct sart. 55 alin. (2) din regulamentt: motocicleta fara atas cu o putere de cel putin 35 kW.
Subcategoria A1:
– motocicleta fara atas, cu o capacitate cilindrica de cel putin 75 cm3.
Categoria B:
– vehicul de categoria B cu 4 roti si care trebuie sa atinga o viteza de cel putin 100 km/h.
Categoria B + E:
– ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria B si dintr-o remorca cu masa maxima autorizata de cel putin 1.000 kg, care atinge o viteza de cel putin 100 km/h si care nu intra in categoria B; compartimentul pentru marfuri al remorcii trebuie sa fie o caroserie de tip, inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si vehiculul; caroseria inchisa poate fi si putin mai lata decat vehiculul, cu conditia ca vizibilitatea spre spate sa fie posibila cu ajutorul oglinzilor retrovizoare exterioare ale autovehiculului; remorca trebuie sa aiba o greutate reala de minimum 800 kg.
Subcategoria B1:
– autovehicul cu 3 sau 4 roti, care poate atinge o viteza de cel putin 60 km/h.
Categoria C:
– vehicul din categoria C, a carui masa maxima autorizata este de cel putin 12.000 kg, are lungimea de cel putin 8 m, latimea de cel putin 2,40 m, atinge o viteza de cel putin 80 km/h, este echipat cu ABS si cu o cutie de viteze cu cel putin 8 trepte de mers inainte, precum si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru marfuri trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de larga si de inalta ca si cabina; vehiculul trebuie sa aiba o greutate de minimum 10.000 kg.
Categoria C + E:
– un vehicul articulat sau un ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria C si o remorca cu lungimea de cel putin 7,5 m; vehiculul articulat si ansamblul trebuie sa aiba impreuna o masa totala maxima autorizata de cel putin 20.000 kg, o lungime de cel putin 14 m si o latime de cel putin 2,40 m, sa atinga o viteza de cel putin 80 km/h, sa fie echipate cu ABS si sa aiba o cutie de viteze cu cel putin 8 rapoarte de mers inainte si un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru marfuri trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si cabina; atat vehiculul, cat si ansamblul trebuie sa aiba o greutate de minimum 15.000 kg.
Subcategoria C1:
– vehicul din subcategoria C1, a carui masa maxima este de cel putin 4.000 kg, care are o lungime de cel putin 5 m, atinge o viteza de cel putin 80 km/h si este echipat cu ABS si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru marfuri trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si cabina.
Subcategoria C1 + E:
– ansamblu format dintr-un vehicul de examen din subcategoria C1 si dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel putin 1.250 kg; acest ansamblu trebuie sa aiba o lungime de cel putin 8 m si sa atinga o viteza de cel putin 80 km/h; compartimentul de marfuri al remorcii trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si cabina; caroseria inchisa poate sa fie si putin mai lata decat autovehiculul, cu conditia ca vizibilitatea in spate sa fie posibila prin folosirea retrovizoarelor exterioare ale autovehiculului; remorca trebuie sa aiba o greutate de cel putin 800 kg.
Categoria D:
– vehicul din categoria D, care are o lungime de cel putin 10 m, o latime de cel putin 2,40 m si care poate atinge o viteza de cel putin 80 km/h, echipat cu ABS si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85.
Categoria D + E:
– ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria D si dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel putin 1.250 kg, latimea de cel putin 2,40 m si care este capabil sa atinga o viteza de cel putin 80 km/h; compartimentul pentru marfuri al remorcii trebuie sa fie dintr-o caroserie inchisa, cu o latime si o inaltime de cel putin 2 m; remorca trebuie sa aiba o greutate de cel putin 800 kg.
Subcategoria D1:
– vehicul din subcategoria D1, a carei masa maxima autorizata este de cel putin 4.000 kg, care are o lungime de cel putin 5 m si care poate atinge o viteza de cel putin 80 km/h, echipat cu ABS si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85.
Subcategoria D1 + E:
– ansamblu format dintr-un vehicul de examen din subcategoria D1 si dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel putin 1.250 kg si care atinge o viteza de cel putin 80 km/h; compartimentul pentru marfuri al remorcii trebuie sa fie alcatuit dintr-o caroserie inchisa, cu o latime si cu o inaltime de cel putin 2 m; remorca trebuie sa aiba o greutate minima de 800 kg.
Vehiculele de examen din categoriile B+E, C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1, D1+E, care nu sunt conforme cu criteriile minime mentionate mai sus, dar care erau folosite in momentul sau inaintea intrarii in vigoare a prezentului ordin, pot fi inca folosite pe o perioada de cel mult 6ani incepand de la aceasta data.
Conducatorul auto (probleme medicale):
01. Corectia si/sau protectia vederii
01.01. Ochelari
01.02. Lentile de contact
01.03. Sticla protectoare
01.04. Lentile opace
01.05. Acoperitoare pentru ochi
01.06. Ochelari sau lentile de contact
02. Proteza auditiva/aparat auditiv
02.01. Proteza auditiva pentru o ureche
02.02. Proteza auditiva pentru ambele urechi
03. Proteza/orteza pentru membre
03.01. Proteza/orteza pentru unul sau ambele membre superioare
03.02. Proteza/orteza pentru unul sau ambele membre inferioare
05. Conducere cu restrictie (indicarea subcodului obligatoriu, conducere supusa restrictiilor din motive medicale)
05.01. Restrictie la calatoria pe timpul zilei (de exemplu: o ora dupa rasaritul soarelui si o ora inainte de apus)
05.02. Restrictie la calatoria pe o raza de… km de la locul de resedinta al titularului sau doar in interiorul unui oras, in perimetrul unei zone/regiuni
05.03. Conducere fara pasageri in habitaclul autovehiculului
05.04. Restrictie de utilizare in timpul deplasarii a unei viteze mai mici sau egale cu…. km/h
05.05. Conducere doar atunci cand este insotit de un titular de permis de conducere
05.06. Fara remorca
05.07. Interzicerea conducerii pe autostrada
05.08. Interzicerea consumului de bauturi alcoolice
Adaptari ale vehiculului
10. Cutie de viteze adaptata
10.01. Schimbator de viteze manual
10.02. Schimbator de viteze automat
10.03. Schimbator de viteze cu comanda electronica
10.04. Levier adaptat pentru schimbat viteza
10.05. Fara cutie de transmisie secundara
15. Ambreiaj adaptat
15.01. Pedala de ambreiaj adaptata
15.02. Ambreiaj manual
15.03. Ambreiaj automat
15.04. Compartimentare in fata pedalei de ambreiaj/pedalei de ambreiaj neutralizate/suprimate
20. Mecanisme de franare adaptate
20.01. Pedala de frana adaptata
20.02. Pedala de frana marita
20.03. Pedala de frana adaptata pentru piciorul stang
20.04. Pedala de frana pentru talpa
20.05. Pedala de frana cu bascula
20.06. Frana de serviciu actionata cu mana (adaptata)
20.07. Folosire maxima a franei de serviciu ranforsate
20.08. Folosire maxima a franei de siguranta integrate in frana de serviciu
20.09. Frana de mana (de stationare) adaptata r
r 20.10. Frana de mana (de stationare) cu comanda electrica r
r 20.11. Frana de mana cu comanda actionata de picior (adaptata) r
r 20.12. Compartimentare in fata pedalei de frana/pedalei de frana neutralizate/suprimate r
r 20.13. Frana cu comanda actionata la nivelul genunchiului rn
rn 20.14. Frana principala cu comanda electrica rn
rn 25. Mecanisme de acceleratie adaptate rn
rn 25.01. Pedala de acceleratie adaptata rn
rn 25.02. Pedala de acceleratie pentru talpa rn
rn 25.03. Pedala de acceleratie cu bascula rn
rn 25.04. Acceleratie manuala rn
rn 25.05. Acceleratie actionata la nivelul genunchiului rn
rn 25.06. Servo-acceleratie (electronica, pneumatica etc.) rn
rn 25.07. Pedala de acceleratie plasata la stanga pedalei de frana rn
rn 25.08. Pedala de acceleratie plasata la stanga rn
rn 25.09. Compartimentare in fata pedalei de acceleratie/pedalei de acceleratie neutralizate/suprimate rn
rn 30. Mecanisme de franare si de acceleratie combinate, adaptate rn
rn 30.01. Pedale paralele rn
rn 30.02. Pedale in (sau aproximativ in) acelasi plan rn
rn 30.03. Acceleratie si frana cu glisiera rn
rn 30.04. Acceleratie si frana cu glisiera cu orteza rn
rn 30.05. Pedala de frana si de acceleratie neutralizata/suprimata rn
rn 30.06. Podea ridicata rn
rn 30.07. Compartimentare pe o latura a pedalei de frana rn
rn 30.08. Compartimentare pentru proteza pe o latura a pedalei de frana rn
rn 30.09. Compartimentare in fata pedalelor de acceleratie si de frana rn
rn 30.10. Rezematoare pentru calcai/picior rn
rn 30.11. Acceleratie si frana cu comanda electrica rn
rn 35. Dispozitive de comanda adaptate rn
rn (Faruri, stergator si spalator de parbriz, claxon, semnalizatoare etc.) rn
rn 35.01. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a influenta negativ conducerea rn
rn 35.02. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a da drumul volanului sau unor accesorii (maner sferic, furca etc.) rn
rn 35.03. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a da drumul cu mana stanga volanului sau unor accesorii (maner sferic, furca etc.) rn
rn 35.04. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a da drumul cu mana dreapta volanului/accesoriilor (maner sferic, furca etc.) rn
rn 35.05. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a elibera volanul/accesoriile (maner sferic, furca etc.) ori comenzile de acceleratie sau de frana combinate rn
rn 40. Directie adaptata rn
rn 40.01. Servodirectie standard rn
rn 40.02. Servodirectie ranforsata rn
rn 40.03. Servodirectie cu sistem de securitate rn
rn 40.04. Coloana de directie alungita rn
rn 40.05. Volan ajustat (volan mai gros/mai subtire; volan cu diametru redus etc.) rn
rn 40.06. Volan cu basculare rn
rn 40.07. Volan vertical rn
rn 40.08. Volan orizontal rn
rn 40.09. Actionare cu piciorul rn
rn 40.10. Actionare cu dispozitiv adaptat (mansa etc.) rn
rn 40.11. Maner la volan rn
rn 40.12. Orteza pentru mana pe volan rn
rn 40.13. Orteza de tenodeza rn
rn 42. Oglinda/oglinzi retrovizoare modificata/modificate rn
rn 42.01. Oglinda retrovizoare exterioara, stanga sau dreapta rn
rn 42.02. Oglinda retrovizoare exterioara, montata pe aripa rn
rn 42.03. Oglinda retrovizoare interioara, suplimentara pentru observarea traficului rn
rn 42.04. Oglinda retrovizoare interioara, panoramica rn
rn 42.05. Oglinda retrovizoare de unghi mort rn
rn 42.06. Oglinda/oglinzi retrovizoare exterioara/exterioare, cu comanda electrica rn
rn 43. Scaun pentru sofer, modificat rn
rn 43.01. Scaun pentru conducator, cu inaltime adecvata pentru vizibilitate si distanta normala fata de volan si pedale rn
rn 43.02. Scaun pentru conducator, adaptat la forma corpului rn
rn 43.03. Scaun pentru conducator, cu sustinere laterala pentru o buna stabilitate rn
rn 43.04. Scaun pentru conducator, cu rezematoare pentru coate rn
rn 43.05. Scaun pentru conducator, cu glisiera alungita rn
rn 43.06. Centura de siguranta adaptata rn
rn 43.07. Centura de siguranta de tip jug rn
rn 44. Modificari ale motocicletelor (subcod obligatoriu) rn
rn 44.01. Frana cu comanda unica rn
rn 44.02. Frana de mana (adaptata) (pentru roata din fata) rn
rn 44.03. Frana de picior (adaptata) (pentru roata din spate) rn
rn 44.04. Maneta de acceleratie (adaptata) rn
rn 44.05. Cutie de viteze manuala si ambreiaj manual (adaptate) rn
rn 44.06. Oglinda/oglinzi retrovizoare adaptata/adaptate rn
rn 44.07. Comenzi (adaptate) (indicatoare de directie, faruri de oprire etc.) rn
rn 44.08. Inaltimea scaunului permitand conducatorului sa ajunga cu ambele picioare la pamant rn
rn 45. Numai motocicleta cu atas rn
rn 50. Limitat la un vehicul/numar de sasiu particular (numar de identificare al vehiculului, VIN) rn
rn 51. Limitat la un vehicul/placa de inmatriculare particular (numar de inmatriculare al vehiculului, VIN) rn
rn Probleme administrative rn
rn 70. Schimbarea permisului nr…….., eliberat de…… (semn distinctiv U.E./O.N.U. in cazul unei tari terte, de pilda: 70.0123456789NL) rn
rn 71. Duplicatul permisului nr……. (semn distinctiv U.E./O.N.U. in cazul unei tari terte, de pilda: 71.987654321HR) rn
rn 72. Limitat la vehiculele din categoria A, cu capacitate cilindrica maxima de 125 cm3 si o putere maxima de 11 kW(A1) rn
rn 73. Limitat la vehiculele din categoria B, cu trei sau patru roti si motor (B1) rn
rn 74. Limitat la vehiculele din categoria C, a caror masa maxima autorizata nu depaseste 7.500 kg (C1) rn
rn 75. Limitat la vehiculele din categoria D, care nu au mai mult de 16 locuri pe scaune in afara locului conducatorului (D1) rn
rn 76. Limitat la vehiculele din categoria C, a caror masa maxima autorizata nu depaseste 7.500 kg (C1), cuplate la o remorca a carei masa maxima autorizata depaseste 750 kg, cu conditia ca masa totala maxima autorizata sa nu depaseasca 12.000 kg si ca masa maxima autorizata a remorcii sa nu depaseasca masa vehiculului tragator gol (C1 + E) rn
rn 77. Limitat la vehiculele din categoria D, care nu au mai mult de 16 locuri pe scaune in afara locului conducatorului (D1), cuplate la o remorca a carei masa maxima autorizata depaseste 750 kg, cu conditia ca: a)masa totala maxima autorizata sa nu depaseasca 12.000 kg si ca masa maxima autorizata a remorcii sa nu depaseasca masa vehiculului tragator gol; si b) remorca sa nu fie folosita pentru transportul de calatori (D1 + E) rn
rn 78. Limitat la vehiculele cu schimbator automat de viteze rn
rn Directiva 91/439/CEE, anexa II, pct. 8.1.1 alin. (2)t rn
rn 79. (…) Limitat la vehiculele care indeplinesc conditiile indicate intre paranteze, in contextul aplicarii art. 10 alin. (1) din directiva rn
rn 90.01: la stanga rn
rn 90.02: la dreapta rn
rn 90.03: stanga rn
rn 90.04: drept (dreapta) rn
rn 90.05: mana rn
rn 90.06: picior rn
rn 90.07: folosibil rn
rn 95. Conducator auto care detine certificat de competenta profesionala (CCP), emis conform Directivei Parlamentului European si a Consiliului 2003/59/CE, valabil pana la data de… (de exemplu „95.01.01.2012”). rn
rn Codurile nationale incep de la 100.rn
VEHICULELE FOLOSITE PENTRU EXAMINAREA PRACTICA
12 mai 2005, 12:00
Ultima modificare în 12 mai 2005, 15:00
- accesul progresiv: motocicleta fara atas, cu o capacitate cilindrica mai mare de 120 cm3 si care atinge o viteza de cel putin 100 km/h; - accesul direct sart. 55 alin. (2) din regulamentt: motocicleta fara atas cu o putere de cel putin 35 kW. Subcategoria A1: - motocicleta fara atas, cu o capacitate cilindrica de cel putin 75 cm3. Categoria B: - vehicul de categoria B cu 4 roti si care trebuie sa atinga o viteza de cel putin 100 km/h. Categoria B + E: - ansamblu format dintr-un vehicul
Etichete: accelerarea,
adaptata,
arhiva,
atinge,
autorizata,
caroserie,
categoria,
comanda,
compartiment,
frana,
inchisa,
kilometru
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Managerii se simt bine
- Impozitul pe salarii a devenit Praslea bugetului de stat
- Hainele second-hand sufla profiturile magazinelor
- Bruxelles vrea informatii – cheie despre brevetele Microsoft
- Agricultura din Banat s-a dus pe apa Sambetei
- Ordonanta de urgenta nr. 28/2005 din 14/04/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare
- Piata valutara externa (forex) – Problemele monedei unice
- 80 de milioane de euro proiecte de mediu
- Nu vreti polite de asigurare antiradar?
- Electricitate de la italieni