Bărbaţii români între 25 şi 39 de ani sunt cei mai conservatori europeni, dornici să îşi susţină financiar familia, preocupaţi de carieră şi interesaţi de comerţul electronic, potrivit studiului Discovery Networks EMEA. Foarte atenţi în privinţa cheltuielilor, tinerii romåni au venituri medii pe lună de circa 2.856 de lei, potrivit celui mai elaborat studiu european, realizat de Discovery Channel, pe baza comportamentelor, atitudinilor şi preferinţelor bărbaţilor cu
Bărbaţii români între 25 şi 39 de ani sunt cei mai conservatori europeni, dornici să îşi susţină financiar familia, preocupaţi de carieră şi interesaţi de comerţul electronic, potrivit studiului Discovery Networks EMEA.
Foarte atenţi în privinţa cheltuielilor, tinerii romåni au venituri medii pe lună de circa 2.856 de lei, potrivit celui mai elaborat studiu european, realizat de Discovery Channel, pe baza comportamentelor, atitudinilor şi preferinţelor bărbaţilor cu vårste cuprinse între 25 şi 39 de ani. Cercetarea a fost iniţiată în 2007 şi a inclus 15 ţări, printre care şi Romånia, peste 12.000 de tineri, dintre care 1.083 de romåni, şi în jur de 50 de sociologi, psihologi şi jurnalişti.
Dat fiind faptul că aceşti consumatori au un comportament mai puţin previzibil, multe dintre ideile despre modul în care cumpără, socializează şi cheltuie sunt depăşite de realităţile sociale.
În Romånia, studiul Discovery a demonstrat că bărbaţii tineri sunt tradiţionalişti, în proporţie de 72%, şi consideră că femeile trebuie să-şi dedice viaţa creşterii copiilor şi activităţilor casnice, iar ei să se mulţumească cu aducerea „påinii în casă“. „Munca este principala caracteristică a identităţii bărbatului romån“, arată studiul Discovery.
Călătoriile joacă şi ele un rol important în viaţa tinerilor romåni, acestea fiind considerate esenţiale în definirea identităţii lor. „În termeni reali, cheltuielile pentru vacanţe ale tinerilor bărbaţi romåni sunt peste medie în 19% din cazuri şi sub medie în 60% din cazuri“, precizează Beata Bieracka, research manager al Discovery Networks Europe.
În privinţa modalităţilor de petrecere a timpului liber, ieşirile în oraş cu prietenii sunt la fel de importante, ele fiind un mijloc de conservare a masculinităţii, în condiţiile în care sexul frumos cucereşte poziţii tot mai importante în viaţa de familie şi în cea profesională. În general, din punct de vedere financiar, bărbaţii tineri romåni alocă cheltuielilor din timpul liber sume sub medie faţă de restul europenilor, doar 18%, peste medie, iar 17%, sume medii.
În plan social, studiul arată că tinerii sunt preocupaţi de petrecerea timpului liber şi preferă cititul, televizorul sau navigarea pe internet.
Cei mai mulţi sunt interesaţi de gadgeturi şi tehnologie, iar majoritatea deţine un telefon mobil cu mai multe funcţii. Cåt priveşte numărul de console şi televizoare HD al tinerilor romåni acesta este sub media europeană, dar ei deţin DVD playere, laptopturi, camere digitale şi telefoane mobile de ultimă generaţie în aceeaşi măsură ca reprezentanţii sexului masculin din restul Europei.
Televiziunea şi presa scrisă, principalele medii de informare
Studiul a demonstrat că bărbaţii tineri sunt mereu în căutarea de informaţii şi sunt mari consumatori de televiziune, peste media europeană. În acest sens, pentru a intra în atenţia lor, o campanie de publicitate ar trebui să apeleze la spoturi TV, pe canale specializate, dar să nu neglijeze presa scrisă, dat fiind faptul că acest public citeşte foarte mult, în special pentru a se informa.
Însă cånd vine vorba de documentare pentru achiziţia echipamentelor tehnice şi a gadgeturilor, internetul este pe primul loc, pentru că le oferă şansa de a căuta informaţii, sfaturi, dar şi pentru că pot face cumpărături pe placul lor. Acest lucru a dus în multe pieţe europene la succesul shoppingului online, bărbaţii tineri fiind interesaţi să cumpere practic orice prin această metodă. În Romånia, piaţa de comerţ electronic cu plata online prin card a crescut anul trecut cu 263% faţă de anul precedent, pånă la 34,8 milioane de euro, cu un total de aproape 450.000 de tranzactii, potrivit datelor RomCard, citate de Gecad ePayment. Pentru acest an, oficialii companiei estimează că piaţa se va dubla, pånă la 75 de milioane de euro. La nivelul Uniunii Europene, doar în ultimele două luni ale anului trecut, s-au realizat vånzări online în valoare de 51 de miliarde de euro.
Profil / Familisti si moderni
De la dezvoltatori imobiliari, bănci, companii de telecomunicaţii sau bunuri de larg consum, cu toţii au campanii de vånzări dedicate bărbaţilor tineri. Pentru ai convinge, trebuie să se ia în calcul nu doar clasificarea în funcţie de venituri, ci şi în funcţie de profilul psihologic, ce poate determina modul în care aceştia aleg să îşi împartă veniturile.
„Barbatul traditionalist si tata de familie“ (26%) este un familist convins, tradiţionalist şi deţine o perspectivă conservatoare asupra rolului său în familie şi în societate. În Romånia, majoritatea bărbaţilor tineri (72%) se încadrează în această categorie.
„Barbatul modern si interesat de toate“ (34%) are o viziune modernă asupra rolului său în familie, fiind capabil să aibă numeroase angajamente. Romånii reprezintă doar 12% din acest segment.
„Barbatul egocentric“ (26%) pune propria persoană mai presus de relaţiile în care este implicat şi nu se consideră pregătit pentru a avea o familie. Este concentrat pe propria persoană şi pe relaţiile cu prietenii săi, cheltuie mult pentru a-şi îndeplini priorităţile.
„Barbatul neimplicat si concentrat pe nevoile lui“ (14%) trăieşte numai pentru ziua de azi şi nu vrea să-şi asume angajamente sau responsabilităţi serioase. Financiar, este mai dispus spre cheltuieli şi credite decåt spre economisirea veniturilor.