Intel, cel mai mare producător de procesoare din lume, a obţinut în primul trimestru un venit de 12,6 miliarde de dolari, şi un profit net de 2 miliarde de dolari, a anunţat compania.
Compania a generat aproximativ 4,3 miliarde de dolari cash din operaţiuni, a plătit dividente de 1,1 miliarde de dolari şi a folosit 533 de milioane de dolari pentru a răscumpăra 25 de milioane de acţiuni.
“Intel a avut rezultate bune în primul trimestru, în contextul actual al pieţei, şi sunt entuziasmat pentru ceea ce va face compania în viitor. Am trimis către parteneri viitoarea generaţie de procesoare dedicate PC-urilor, am prezentat o nouă gamă de produse pentru microservere şi vom lansa în acest trimestru noile procesoare pentru tablete şi smartphone-uri. Tranziţia către procesul de fabricaţie pe 14nm din acest an va creşte valoarea adăugată adusă de arhitectura Intel şi procesul tehnologic pentru clienţii noştri şi piaţă”, a declarat Paul Otellini, preşedinte şi CEO al Intel.
Cele mai importante rezultate ale primului trimestru şi tendinţe de business:
– venitul PC Client group a fost de 8 miliarde de dolari, având o scădere de 6,6% comparativ cu T4 2012 şi o scădere de 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut;
– venitul grupului Data Center a fost de 2,6 miliarde de dolari, în scădere cu 6,9% faţă de T4 2012 şi în creştere cu 7,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut;
– venitul altor grupuri Intel architecture a fost de 1 miliard de dolari, în scădere cu 3,9% faţă de T4 2012 şi cu 9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut;
– marja brută a fost de 56%, cu două puncte procentuale mai mică faţă de T4 2012 şi cu 8 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut;
– cheltuielile de R&D plus MG&A au fost de 4,5 miliarde de dolari, în linie cu estimările companiei de 4,6 miliarde de dolari;
Actualul CEO al Intel intenţionează să se retragă din funcţie în mai 2013, iar consiliul director caută să îi găsească un succesor. Procesul de succesiune şi tranziţia ar putea avea un efect direct sau indirect asupra business-ului şi operaţiunilor companiei. În procesul de selecţie al unui nou CEO, compania caută să păstreze aceeaşi echipă de management (unii dintre ei fiind luaţi în considerare pentru poziţia de CEO), iar angajaţii să fie concentraţi pe atingerea obiectivelor strategice.