Grupul Telekom România a înregistrat venituri totale de 247 milioane euro, în al treilea trimestru al acestui an, în scădere cu 2,8%, potrivit datelor comunicate de grupul german Deutsche Telekom.
“Rezultatele indică o performanţă stabilă a operaţiunilor Telekom Romania, stabilind totodată bazele pentru dezvoltarea durabilă pe care o anticipăm pe termen mediu şi lung. În acelaşi timp, cifrele arată impactul semnificativ pe care le-au avut o serie de măsuri de reglementare și fiscale neprevăzute, la care se adaugă investiţiile necesare pentru trecerea la brandul T. Aceşti factori ne-au limitat considerabil capacitatea de a investi în iniţiative comerciale şi, indirect, a afectat atragerea de noi contracte. Cu toate acestea, creşterea constantă pe zone cheie, cum ar fi segmentul de business, veniturile din broadband sau numărul de clienţi postpaid, reprezintă o bază solidă pentru a continua consolidarea poziţionării ca reţea integrată care oferă soluţii complete”, a spus Anastasios Tzoulas, Chief Financial Officer, grupul Telekom Romania.
În ciuda condițiilor de piață, cele două companii au continuat investițiile planificate şi în T3. Cele mai multe investiții din 2014 vizează, în principal, extinderea reţelelor FTTH, 3G și 4G.
Telekom Romania Communications
Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru primele trei trimestre ale acestui an arată un parcurs stabil, cu creșteri în zonele strategice: televiziune și soluții IT&C pentru companii. Segmentul wholesale și-a menținut, de asemenea, ratele de creștere. Decizia de a se concentra pe operațiunile specifice companiilor telecom s-a reflectat în creșteri de peste 100%.
Pro Forma EBITDA pentru primele 9 luni ale anului 2014 a fost cu 7,5% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 118,4 milioane euro. Același indicator raportat pentru T3 2014 este de 35 milioane euro. Pentru primele 9 luni, Telekom Romania Communications a raportat o creștere a veniturilor de 2,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, având valoarea de 457,7 milioane euro. Veniturile pentru T3 2014 au rămas stabile, fiind de 151,3 milioane euro. Nivelul EBITDA pentru primele 9 luni a fost afectat de introducerea taxei pentru construcții speciale, cu impact semnificativ asupra companiei care deține, istoric, o infrastructură bazată pe cupru și canalizații.
Strategia companiei, orientată cu precădere spre livrarea de conținut TV de calitate prin diverse platforme TV, a dus la menținerea ritmului de creștere a bazei de clienți, al căror număr a ajuns aproximativ 1,4 milioane în T3 2014. Numărul clienților de Internet s-a menținut la același nivel comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Veniturile aferente celor două segmente au continuat să înregistreze creșteri de 7% pentru televiziune, respectiv 6% pentru Internet broadband în T3 2014. Aceste creșteri ale veniturilor generate de cele două segmente compensează parțial scăderea de 14% a celor de voce fixă.
Numărul de abonamente a fost de 4,8 milioane pentru T3 2014, rămânând stabil în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Consolidarea poziției de furnizor de soluții IT&C la cheie pentru companii s-a reflectat în venituri mai mari cu 38% pe acest segment în T3 2014, generate, în principal, de contracte pentru soluții de sisteme și proiecte IT&C. Veniturile din segmentul wholesale au avut un aport important la cele raportate la nivelul întregii companii, fiind mai mari cu 11% în T3 2014 față de T3 2013, datorate traficului crescut.
Alte activități care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei au avut creșteri de peste 100% datorate, în principal, capitalizării portfoliului de proprietăți imobiliare.
Telekom Romania Mobile Communications
În T3 2014, evoluţia Telekom Romania Mobile Communications a fost una stabilă. Pe segmentul de business, în pofida competiţiei intense, Telekom Mobile România şi-a menţinut poziţia pe piaţă. În primele 9 luni ale anului 2014 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013, baza de clienţi business a crescut cu 6,4%, în timp ce veniturile din segmentul B2B au crescut cu 12,7%. Aceasta provine în principal din creşterea vânzărilor abonamentelor din portofoliul Business XXS – XXL Plus, dedicat mai ales clienţilor SoHo şi IMM, cele mai populare abonamente fiind cele cu minute şi sms-uri nelimitate în orice reţea naţională şi Internet pe mobil incluse în abonament, împreună cu un telefon smartphone.
Baza de clienţi postpaid a crescut, de asemenea, cu 3% la 9 luni y-o-y, ajungând la 26,8% din totalul bazei de 5,9 milioane de clienţi ai Telekom Romania Mobile Communications (inclusiv Zapp).
Excluzând impactul tarifelor de interconectare, veniturile totale ale Telekom Romania Mobile Communications în T3 2014 ar fi înregistrat o creştere cu 9% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul precedent.
Veniturile totale în T3 au fost de 107 milioane euro, în creştere cu 5% faţă de T2 2014. EBITDA Pro Forma (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a atins valoarea de 25,5 milioane euro, similar cu semestrul precedent. Marja EBITDA a ajuns la 23,8% în T3 2014, în timp ce veniturile din servicii au fost cu 4% mai mari comparativ cu T2 2014, şi ca urmare a lansării noului brand T.
ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 5% în T3 2014 comparativ cu T2 2014, ajungând la valoarea de 4,78 euro, datorită lansării de noi oferte competitive, integrate.
Traficul de date a crescut mai mult de două ori faţă de T3 2013, înregistrând o creștere considerabilă de 125% y-o-y. Serviciile 4G s-au extins în mod semnificativ, generând o creștere de 75% a traficului de date și o dublare a numărului de utilizatori activi 4G in T3, comparativ cu T2 2014. De asemenea, veniturile din internet de mare viteză au menținut trendul ascendent din semestrele precedente, înregistrând o creștere de 26 % față de anul precedent, ca urmare a investițiilor în tehnologie.
Şi vânzările de telefoane smart au crescut de peste două ori la 9 luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013, înregistrând o evoluţie de 110%.
Telekom Romania Mobile Communications este în plină dezvoltare a rețelei 4G, oferind acoperire 4G pentru 50% din populația din mediul urban și pentru 27% din totalul populației (rural și urban). În București, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafață, în timp ce în localitățile turistice Braşov şi Poiana Braşov acoperirea este de 98%, respectiv 100%.
Clienții care nu se află în aria de acoperire 4G pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată având la bază tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 269 orașe și peste 5056 de localități.
La finalul T3 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații pentru aproximativ 15,2 milioane de clienți din Europa de Sud-Est.