Grupul Lenovo a anunţat rezultatele pentru al doilea trimestru fiscal (1 iulie - 30 septembrie 2014). Veniturile trimestriale ale companiei au fost de 10.5 miliarde dolari, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioada a anului trecut.
Profitul realizat în acest trimestru a crescut şi mai rapid, cu 24 de procente faţă de anul anterior, până la nivelul pre-impozitare de 329 milioane dolari, în timp ce profitul net a crescut cu 19 procente, până la 262 milioane dolari. Accentul pus de Lenovo pe calitatea execuţiei şi produsele inovatoare au dus la atingerea unui număr record de 35.6 milioane smartphone-uri, PC-uri şi tablete livrate la nivel global în cele trei luni.
Cu un plan constant şi eficient, compania continuă să îşi mărească profiturile şi cota de piaţă, în timp ce investeşte în viitor.În ultimii doi ani, Lenovo a construit operaţiuni globale de vârf în producţia de dispozitive mobile şi enterprise, şi a pus bazele unei accelerări rapide a segmentului Ecosistem şi Cloud. În prezent, aceste divizii totalizează 15procente din veniturile totale ale Lenovo, în creştere cu 4procente faţă de acum trei ani. Segmentul Enterprise, care a livrat noua generaţie a gamei de produse ThinkServer, creşte rapid, cu 35de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce descărcările zilnice de software de la Lenovo App Store au ajuns la peste 30de milioane, mai mult decât dublu faţă de anul trecut.
“Lenovo a avut încă un trimestru puternic, în care a câştigat cotă de piaţă şi a avut profituri în creştere. Nu numai că am ajuns la aproape 20% din piaţa de PC-uri, dar am şi devenit primul jucător în categoria mai largă a PC-urilor şi tabletelor, pentru prima dată. În luna mai ne stabilisem să atingem acest prag în doi ani, dar l-am atins în doar două trimestre,” a declaratYuanqing Yang, preşedinte şi CEO al Lenovo. “Iar în ultima lună am încheiat cu succes preluarea Motorola Mobility şi pe cea a IBM x86. După aceste două tranzacţii suntem al treilea jucător global în ambele domenii, dar nu suntem mulţumiţi.Vom repeta succesul pe care l-am avut în segmentul PC-urilor prin depăşirea ritmului de creştere a pieţei, pentru a-i provoca direct pe primii doi jucători.Segmentele Mobile şi Enterprise sunt noile motoare de creştere şi, în timp, vor deveni şi ele surse de profit.”
În cele trei luni, Lenovo a vândut aproximativ 5 dispozitive pe secundă, adică un volum trimestrial record de 35.6 milioane de smartphone-uri, PC-uri şi tablete, la nivel global.
Lenovo a atins o cotă de piaţă globală record de aproape 20 de procente şi a devenit primul furnizor global în categoria PC+Tablete. Veniturile companiei în zona EMEA au crescut cu 33 de procente, până la 3 miliarde dolari, si au ajuns sa reprezinte 29% din veniturile globale ale companiei. Lenovo a atins un record al livrărilor globale de smartphone-uri, în creştere cu 38 de procente, susţinute de vânzările din peste 45 de pieţe. Creșterea vânzărilor în regiunea EMEA a fost de 150%.