Venituri de peste un miliard de euro pentru Telekom Romania

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță rezultatele financiare pentru T4 2015, încheiat la 31 decembrie 2015, conform indicatorilor de performanță raportați de către OTE Group.

Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru 2015 arată că performanța companiei a fost menținută la un nivel comparabil cu cel din 2014, cu venituri în scădere ușoară, cu 1,2%, la 601,7 milioane euro. Arii strategice precum serviciile TV și ofertele integrate au continuat să genereze rate de creștere pentru companie.
Nivelul veniturilor reflectă în principal scăderea continuă a segmentului de voce fixă generată de tendința de înlocuire a serviciilor fixe cu cele mobile, cu venituri aferente mai mici cu 17% la finalul lui 2015 versus perioada similară din 2014.

Clienții MagentaONE au ajuns la peste 208.000, mai mulți cu 48.000 față de T3 2015. Veniturile din serviciile de Internet fix pentru anul 2015 au scăzut ușor, cu 3%, comparativ cu anul precedent. 1,203 milioane de clienți aveau Internet de mare viteză de la Telekom, o parte dintre aceștia cu viteze de până la 1 Gbps, prin intermediul tehnologiilor FTTx.

Pe segmentul serviciilor fixe pentru companii, Telekom Romania Communications și-a menținut poziția fruntașă atât în ceea ce privește numărul de abonamente, cât și al veniturilor. Veniturile din wholesale ale Telekom Romania au crescut în T4 2015 cu 8,4%, comparativ cu T4 2014, datorită unui trafic internaţional crescut, a liniilor închiriate și a datelor wholesale & Internet.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe a fost de 4,6 milioane pentru T4 2015, iar pentru cel de servicii mobile a crescut cu 153% la finalul lui 2015, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Telekom Romania Mobile Communications

Veniturile Telekom Romania Mobile Communications au crescut cu 7,5% în T4 2015, faţă de T4 2014, ajungând la 121,1 milioane euro, în timp ce veniturile totale crespunzătoare anului 2015 au rămas stabile, la 438,5 milioane euro, în scădere cu 0,2% față de anul precedent.

Veniturile din servicii broadband au continuat evoluția pozitivă, cu o creștere de 17,7% în T4 2015, față de același trimestru din 2014, și de 14% anual. Numărul total de clienți 4G, precum și traficul de date 4G, au crescut cu 80% în T4 2015 față de T3 2015. În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creștere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vândute în 2015 față de 2014.

La sfârșitul anului 2015, numărul total de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,754 milioane, în creștere cu 0,7% față de T3 2015. Numărul total al cliențilorpe bază de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 față de 2014, reprezentând 29% din baza totală de clienți.

În T4 2015, în ciuda competiției intense, segmentul de business a continuat să înregistreze rezultate pozitive, cu o creștere anuală de 7,7% a bazei de clienți companii. Datele mobile au reprezentat un factor de creștere semnificativ pentru acest segment, fapt care se reflectă în evoluția bazei de clienți business pentru serviciile de broadband mobil, cu 22% mai mare în T4 2015 față de T4 2014 și cu 25,5% mai mare în 2015 comparativ cu anul 2014.

ARPU (venitul mediu per utilizator) în 2015 a fost de 4,5 euro.

În prezent, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire 4G pentru 57% din populația din mediul urban și pentru 32,4% din totalul populației (rural și urban). În București, acoperirea 4G este de 98% din suprafață, în timp ce în oraşele turistice Braşov şi Poiana Braşov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. În plus, clienții care nu se află în aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată având la bază tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 275 oraşe şi alte peste 5.000 de localităţi.

În baza acordului de roaming naţional încheiat între Telekom Romania și Orange România, în următoarea perioadă, clienții Telekom vor putea utiliza rețeaua Orange 4G/4G+, beneficiind de acoperire extinsă și calitate superioară pentru serviciile 4G și 4G+. Astfel, clienții Telekom Romania se vor putea bucura de tehnologiile de comunicații 4G și 4G+ chiar și atunci când nu se află în aria de acoperire a rețelei 4G a Telekom Romania Mobile, prin utilizarea rețelei Orange 4G/4G+, care acoperă 72% din populație la nivel național și 96% din populația urbană.