Veniturile Telekom Romania Communications au scăzut cu 0,7% în trimestrul II din acest an, până la 149,5 milioane de euro, în timp ce, în cazul Telekom Romania Mobile Communications, acestea s-au majorat cu 4,9%, ajungând la 110,1 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, relevă rezultatele financiare ale companiei.
Pro forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) s-a situat la 15,2 milioane de euro, cu 41,8% sub profitul operaţional afişat în intervalul similar al anului trecut.
În acelaşi timp, datorită ofertelor convergente MagentaONE, Telekom Romania Communications a înregistrat 310.314 de clienţi, cu 126% mai mulţi faţă de T2 2015. În context, veniturile din serviciile mobile au crescut cu 78%, în intervalul de referinţă.
Pe segmentul serviciilor TV, baza de clienţi a ajuns la 1,461 milioane, mai mare cu 2,8% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. În ceea ce priveşte FTTx (fibra optică), raza de acoperire a crescut la aproximativ 1,7 milioane de gospodării, de la 1,4 milioane.
Numărul abonaţilor serviciilor de Internet broadband (atât fix, cât şi mobil) a scăzut cu 1,2%, la 1,194 milioane, iar veniturile din Internet fix s-au diminuat cu 4% în aceeaşi perioadă. Totodată, numărul utilizatorilor de voce (fixă şi mobilă) a crescut cu 1%, la 2,183 milioane, în timp ce numărul liniilor fixe continuă tendinţa descrescătoare, cu o reducere de 6,9%, în T2 2016, şi un declin de 16% al veniturilor corespunzătoare în aceeaşi perioadă.
Veniturile Telekom Romania Communications, pe segmentul wholesale, au crescut cu 2,1 milioane euro, în primele şase luni ale lui 2016 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe şi cele mobile a crescut cu 1%, ajungând la 4,838 milioane.
În ceea ce priveşte Telekom Romania Mobile Communications, raportarea financiară arată că pe acest segment s-au înregistrat venituri totale de 110,1 milioane euro, în T2 2016, în creştere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 2,6%, la 76 milioane de euro.
Baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut, în aceeaşi perioadă, cu 4,6%, la 5,6 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).
Datele oficiale relevă faptul că segmentul business postpaid a crescut cu 5% în trimestrul secund din 2016, comparativ cu intervalul similar din 2015, iar EBITDA s-a diminuat cu 5%.