“Rezultatele financiare pentru T1 2014 ale ambelor companii reflectă primele efecte ale strategiei pentru acest an. Mai precis, pentru zona de fix, compania s-a concentrat pe creșterea gradului de penetrare a serviciilor TV. Aceasta se reflectă în creșterea constantă a numărului de clienți: 7,3% în T1 2014 versus T1 2013. Pe segmentul business, soluțiile la cheie pentru companiile mari au reprezentat o sursă importantă a veniturilorRomtelecom.Pe segmentul mobil, am înregistrat rezultate solide datorită rapidității și flexibilității cu care am acționat. În T1 2014, pe segmentul business-to-business, am înregistrat cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce privește baza de clienți, respectiv veniturile.Toate aceste realizări demonstrează că suntem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini viziunea de a deveni operatorul complet numărul unu de pe piața din România”, a spus Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și Cosmote România.

Romtelecom

Pentru T1 2014, Romtelecom a raportat indicatori financiari stabili și creșteri pentru segmentul soluțiilor IT&C, respectiv serviciile de televiziune și Internet. De asemenea, segmentul wholesale a continuat să înregistreze rate de creștere semnificative.

Astfel, Romtelecom a anunțat EBITDA stabilă în comparație cu T1 2013, ajungând la 37,8 de milioane euro. De asemenea, veniturile nete au crescut cu 7,7% în comparație cu T1 2013, ajungând la 156,7 de milioane euro.

Serviciile de televiziune și-au menținut aceeași rată ascendentă de 7,3%în T1 2014 versus T1 2013 în ceea ce privește numărul abonaților, ajungând, la finalul lui T1 2014,la 1,37 milioane. Veniturile aferente au înregistrat tot o creștere de 7%. Numărul clienților broadbanda continuat să crească cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane, în timp ce penetrarea ca procent din numărul total al conexiunilor de voce a ajuns la 56,2%. Aceste tendințe pozitive – reflectate atât în ceea ce privește numărul de abonați, respectiv veniturile–au continuat să contrabalanseze parțial tendința descrescătoare pe segmentul de voce. În total, Romtelecom a raportat peste 4,84 milioane abonamente pentru T1 2014, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cea mai mare rată de creștere în ceea ce privește veniturile, de peste 200%, a fost înregistrată tot de sistemele de soluții. Proiecte mari IT&Cdestinate clienților companii de dimensiuni foarte mari au consolidat astfel poziția de lider a Romtelecom pe acest segment de piață.
Pe locul secund în ceea ce privește cele mai mari rate ascendente ale veniturilor se află segmentul wholesale, în creștere cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, veniturile operaționale și veniturile obținute din activitățicare nu sunt specifice domeniului principal de activitateal companiei au crescut cu 79% în T1 2014 față de T1 2013.

Cosmote România

În T1 2014, Cosmote România și-a continuat cursul ascendent, consolidându-și poziția pe piață și înregistrând creșteri pe cei mai importanți indicatori. Mai mult, compania a reușit să își sporească numărul de clienți business cu un procent remarcabil de 26,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% înT1 2014 versus T1 2013.

Baza totală de clienți (inclusiv Zapp) s-a menținut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonați, în creștere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită ofertelor atractive adresate segmentului rezidențial.

Veniturile totale în T1 2014 au crescut cu 9,2% de la un an la altul, ajungând la 118,2 milioaneeuro. Veniturile din servicii au înregistrat o creștere de 5,9% comparativ cuT1 2013. Pro Forma EBITDA (câștigurile operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a crescut cu 9,9%, atingând valoarea de 26,7 mil. euro în T1 2014 versus T1 2013, demonstrând o strategie comercială eficientă, precum și performanţe operaţionale îmbunătăţite. Mai mult, marja EBITDA Pro Forma a crescut cu 0,1 puncte procentuale în T1 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, ajungând la 22,6%.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 8,6% în T1 2014 față deT1 2013, ca urmare a creşterii valorii ARPU pentru apelurile primite.

Cosmote România și-a crescut considerabil baza de clienți 3G cu 49% față de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creștere extraordinară de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013.

Cosmote România oferă acoperire 4G pentru 90% din populația capitalei, alături de Otopeni, Bragadiru, Jilava, Valea Prahovei (stațiunile Sinaia, Bușteni, Predeal) și 13 reședințe de județ: Ploiești, Cluj, Iași, Bacău, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Constanța, Brăila, Galați, Buzău, Satu Mare, Baia Mare.Totodată, compania oferă o rețea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps în 267 de orașe și peste 4.800 de localități din România, acoperind aproximativ 72% din populație. În plus, clienții se pot bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în HSPA+ în 307 orașe din țară. În total, serviciile 3Gacoperă aproximativ 80% din populația României.

La finalul T1 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienți din Europa de Sud-Est.