Vodafone România, al doilea mare operator de telefonie de pe piaţa din România, a raportat o scădere cu 23,8% a veniturilor din servicii aferente trimestrului încheiat la 31 decembrie 2009, comparativ cu perioada similară a anului precedent.
Vodafone a ajuns, de asemenea, la 9.663.000 de clienţi la finele anului trecut, în creştere cu 128.000 comparativ cu sfârşitul anului 2008.
„Deşi operăm într-un context economic dificil şi pe o piaţă extrem de competitivă, am reuşit să încheiem anul calendaristic 2009 cu rezultate bune. În ultimul an, am asistat la o diminuare cu peste 20% a industriei telecom locale, ceea ce ne determină să acordăm în continuare multă atenţie eficientizării business-ului nostru, precum şi adresării nevoilor actuale ale clienţilor”, a declarat directorul general executiv al Vodafone România, Liliana Solomon (foto).
Venitul mediu total pe utilizator (ARPU), calculat pe ultimele 12 luni, a înregistrat o valoare de 8,1 euro la 31 decembrie 2009, în timp ce ARPU mobil a ajuns la 8 euro în aceeaşi perioadă.
Clienţii serviciilor pe bază de abonament reprezentau 38,4% din baza totală de clienţi a Vodafone România, iar cei ai serviciilor preplătite 61,6%, în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2009, comparativ cu 37,48%, respectiv 62,52% în aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, numărul utilizatorilor pe bază de abonament a crescut cu 0,9% în 2009.
Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicaţii mobile din lume, cu aproximativ 333 milioane de clienţi în întreaga lume, la 31 decembrie 2009. Vodafone are divizii în 31 de ţări de pe cinci continente şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume.