Grupul francez Auchan a raportat o creştere de 14,7% a veniturilor în 2014, la 53,5 miliarde de dolari, datorită performanţelor solide din Europa de Est şi Asia.
În Franţa, veniturile au scăzut cu 2,2%, în principal ca urmare a reducerii preţurilor. În Europa Occidentală veniturile au înregistrat anul trecut un declin de 6%, din cauza dificultăţilor înregistrate în Italia.
În schimb, în Europa Centrală şi de Est veniturile au urcat în 2014 cu 5,9%. Cheltuielile legate de procesul de consolidarea al magazinelor Real, în special în Polonia, au afectat creşterea profitului Auchan.
Profitul net din operaţiuni continue s-a situat anul trecut la 878 milioane de euro, în scădere cu 2,3% faţă de 2013.
Real şi-a vândut operaţiunile din Europa de Est încă din 2012 către grupul francez Auchan pentru 1,1 miliarde de euro. Pe piaţa locală, la data de 12 septembrie 2013, Auchan România a finalizat achiziţia a 20 de magazine Real de la Metro Group şi a realizat transformarea lor în Auchan până la data de 11 aprilie 2014, în mai puţin de 6 luni de lucrări de remodelare.
Auchan, al 11-lea grup de distribuţie alimentară din lume, este prezent în 16 ţări şi are 302.000 angajaţi. Compania are 1.035 de hipermarketuri şi 2.849 de supermarketuri.AGERPRES