Carpatcement Holding a înregistrat o creştere a volumului de vanzari de ciment de 7%, în 2011, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul general al grupului, Florian Aldea.
‘Anul 2011 a fost un an dificil pentru piaţă, pe fondul scăderii activităţii din sectorul construcţiilor. Industria cimentului s-a confruntat cu dificultăţi. În ciuda unui context financiar dificil, diviziile de ciment, betoane şi agregate ale grupului Carpatcement au obţinut creşteri ale volumelor de vânzări’, a spus Aldea.
La vânzările de ciment creşterile au fost de 7 la sută, la betoane de 20 la sută, iar la agregate de 35 la sută, a arătat directorul de ţară al Carpatcement, parte a grupului german HeidelbergCement.
‘Faptul că, în pofida unui context de piaţă încă nefavorabil, am reuşit să obţinem creşteri semnificative ale volumelor de vânzări pentru toate cele trei divizii, dovedeşte cu rezultate concrete că grupul CarpatCement deţine o poziţie solidă de piaţă şi continuă să fie un lider al sectorului materialelor de construcţii din România. Avem încredere că evoluţia viitoare a celor trei divizii va fi susţinută şi de tendinţa de revenire a pieţei locale a materialelor de construcţii. Piaţa a început deja să dea uşoare semne de îmbunătăţire şi ar putea să se înscrie pe o direcţie constantă de creştere economică, în cazul în care va exista stabilitate macro-economică şi politică şi dacă vor fi demarate măsurile de relansare economică anunţate de autorităţi’, a arătat Florian Aldea.
Rezultatele pozitive obţinute de Carpatcement la nivel local se înscriu în linia generală de creştere înregistrată la nivel internaţional de Grupul HeidelbergCement. Anul trecut, Grupul a reuşit să obţină o creştere de 10% a veniturilor, ajungând până la o valoare de 12,9 miliarde de euro. La nivel de vânzări, HeidelbergCement a obţinut o creştere peste medie a volumului acestora, respectiv: de 12% pentru divizia de ciment, de 6% a volumului de vânzări pentru cea de agregate şi o creştere de 12% pentru divizia de betoane. Rezultatele Grupului au fost posibile atât datorită unei poziţionări geografice favorabile, cât şi unor condiţii meteo bune în 2011 (iarnă blândă în special în Europa şi America de Nord), a explicat directorul Carpatcement.
Ca rezultat al poziţiei solide deţinute pe piaţa locală, grupul Carpatcement a continuat să investească în activităţi de modernizare a unităţilor sale de lucru şi să finalizeze proiectele lansate în 2010. În 2009, în plină criză financiară, grupul Carpatcement a investit aproximativ 100 milioane de euro în activităţi de extindere şi de modernizare în cadrul celor trei fabrici de ciment. O altă investiţie importantă este creşterea capacităţii de livrare a fabricii de la Bicaz, proiect ce a fost finalizat în luna iunie a anului trecut.
Din 1998 şi până în prezent, grupul de companii a investit în protecţia mediului peste 30 de milioane de euro, dintre care aproximativ 7 milioane de euro au fost alocaţi în combustibili alternativi.
Cu investiţii ce depăşesc 450 milioane de Euro, grupului HeidelbergCement este unul dintre cei mai importanţi investitori germani din România.
Grupul a intrat pe piaţa românească în 1998 şi, de atunci, este prezent în sectorul producţiei de ciment, betoane şi de agregate prin intermediul companiilor Carpatcement Holding (3 fabrici de ciment), Carpat Beton (18 staţii de betoane) şi Carpat Agregate (14 cariere şi exploatări de balast).
HeidelbergCement este lider mondial pe piaţa de agregate şi un important jucător în domeniul cimentului, betonului şi altor activităţi conexe.