Veniturile OTE, și implicit ale Deutsche Telekom, în România au înregistrat o scădere moderată în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, generată atât de scăderea Romtelecom, cât și a Cosmote.
Astfel, operatorul de telefonie mobilă a înregistrat în primele trei luni ale anului venituri de 107,3 milioane de euro, sub cele 114,8 milioane euro raportate la finalul lunii martie 2010, dar EBITDA (profit înainte de dobândă, taxe, depreciere şi amortizare) a înregistrat o creștere de 171,2% față de cele 6,6 milioane de euro din primul trimestru al anului trecut.
Și Romtelecom a înregistrat o scădere a veniturilor de 10,9%, la 166,3 milioane de euro, în timp ce EBITDA a scăzut cu 62,6%, la 22,2 milioane de euro.
„EBITDA, calculată fără costurile de restructurare, ar fi fost cu câteva procente mai mare în comparație cu ultimul trimestru din 2010. Sperăm ca, odată ce economia va începe să își revină în următoarele luni, vor apărea și efecte pozitive în evoluția cererii pentru serviciile de telecomunicații”, a declarat Yorgos Ioannidis, directorul executiv al Romtelecom.
În raportul publicat de Deutsche Telekom, grup ce deține 30% din acțiunile OTE, compania care controlează, în România, Romtelecom și Cosmote, se arată că situația macroeconomică din România a rămas critică, afectând astfel operațiunile grupului OTE pe plan local. Rezultatele consolidate ale afacerilor din România arată venituri totale de 262 milioane de euro, în scădere cu 10% față de cele 291 milioane euro din primul trimestru al anului trecut.
În ceea ce privește numărul de clienți, romtelecom a înregistrat o scădere de 5,1% a clienților pentru telefonia fixă, dar a reușit o creștere de 24,5% a utilizatorilor de internet broadband, la 1,06 milioane. De asemenea, numărul abonaților TV a crescut cu 14,9%, la 1,06 milioane.
Cosmote a raportat 6,6 milioane de clienți, 22,4 % dintre aceștia fiind abonați.
„Mai mult decât atât, COSMOTE a reuşit să-şi crească baza de clienţi business cu 10%, datorită ofertelor competitive şi foarte atractive dedicate companiilor”, au spus reprezentanții companiei.