Veniturile din publicitate ale ziarelor şi revistelor din Statele Unite ale Americii au scăzut cu 28 de procente în cel de-al treilea trimestru al anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor Asociaţiei americane a ziarelor. Declinul a fost dictat de concedieri, falimente şi chiar dispariţia de pe piaţă a unor cotidiene.
Publicitatea din presa tipărită şi din cea online a ajuns la o valoare de 6,4 miliarde de dolari, comparativ cu 8,9 miliarde de dolari în trimestru al treilea a anului trecut.
Veniturile din adverising ale presei scrise au scăzut cel mai mult, cu 28,9%, la 5,8 miliarde de dolari. Din aceste, doar anunţurile de mică publicitate au ajuns la 1,46 miliarde de dolari.
În ceea ce priveşte publicitatea online, scăderea a fost mai moderată, de 16,9%, la 623 de milioane de dolari.
„Ţinând cont de situaţa economică generală, datele nu sunt surpinzătoare”, a spus John Sturm, CEO al Asociaţiei americane a ziarelor. Potrivit acestuia, aceasta este cea de-a 13-a scădere trimesrială consecutivă a veniturilor din publicitate.