Veniturile din publicitate ale ziarelor şi revistelor din Statele Unite ale Americii au scăzut cu 28 de procente în cel de-al treilea trimestru al anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor Asociaţiei americane a ziarelor. Declinul a fost dictat de concedieri, falimente şi chiar dispariţia de pe piaţă a unor cotidiene. Publicitatea din presa tipărită şi din cea online a ajuns la o valoare de 6,4 miliarde de dolari, comparativ cu 8,9 miliarde de do
Veniturile din publicitate ale ziarelor şi revistelor din Statele Unite ale Americii au scăzut cu 28 de procente în cel de-al treilea trimestru al anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor Asociaţiei americane a ziarelor. Declinul a fost dictat de concedieri, falimente şi chiar dispariţia de pe piaţă a unor cotidiene.
Publicitatea din presa tipărită şi din cea online a ajuns la o valoare de 6,4 miliarde de dolari, comparativ cu 8,9 miliarde de dolari în trimestru al treilea a anului trecut.
Veniturile din adverising ale presei scrise au scăzut cel mai mult, cu 28,9%, la 5,8 miliarde de dolari. Din aceste, doar anunţurile de mică publicitate au ajuns la 1,46 miliarde de dolari.
În ceea ce priveşte publicitatea online, scăderea a fost mai moderată, de 16,9%, la 623 de milioane de dolari.
„Ţinând cont de situaţa economică generală, datele nu sunt surpinzătoare”, a spus John Sturm, CEO al Asociaţiei americane a ziarelor. Potrivit acestuia, aceasta este cea de-a 13-a scădere trimesrială consecutivă a veniturilor din publicitate.