Veniturile au urcat în 2011 la 90,7 miliarde de euro (120,41 miliarde de dolari), faţă de 84,4 miliarde de euro în 2010.
Totuşi compania a avertizat că este prudentă în legătură cu rezultatele financiare din acest an din cauza incertitudinilor economice şi a îngheţării tarifelor la gaze naturale în Franţa.
Profitul net a fost de 4 miliarde de euro, sub estimările analiştilor şi în scădere faţă de 2010, când s-a înregistrat un profit de 4,62 miliarde de euro.
Datoria netă a companiei a scăzut la 37,6 miliarde de euro (49,92 miliarde de dolari), cu 4 miliarde de euro mai puţin decât în 2010.
Directorul general al GDF Suez, Gerard Mestrallet, a declarat că este ‘încrezător’ că firma a adoptat strategia corectă pentru a face faţă dificultăţilor cu care se confruntă economia mondială şi pentru a realiza o creştere sustenabilă, concentrându-se în următorii ani pe profitabilitate’.
Profitul înainte de plata dobânzilor, impozitelor, includerea deprecierii şi a amortizării (EBITDA) a crescut cu 9,5%, la 16,53 miliarde de euro, de la 15,09 miliarde de euro în 2010, în timp ce analiştii se aşteptau la un profit operaţional de 16,38 miliarde de euro.
În 2011, compania a vândut ouă treimi din activele scoase la vânzare în perioada 2011-2013. GDF a propus un dividend de 1,50 euro pe acţiune pentru 2011 şi intenţionează să propună cel puţin un dividend stabil pentru 2012, a explicat Mestrallet.
GDF Suez Energy România, filială a Grupului GDF Suez, este unul dintre cei mai mari furnizori de gaze naturale din România, având 1,3 milioane de clienţi. În 2009, GDF Suez Energy România a intrat pe piaţa furnizării de energie electrică pentru clienţii business.
SURSA: Agerpres