Veniturile grupului francez Michelin & Cie, au urcat peste estimările analiştilor în trimestrul trei din 2015, datorită deprecierii euro faţă de dolari şi a redresării pieţei auto auto în America de Nord şi Europa, transmite Bloomberg.
În perioada iulie – septembrie 2015, veniturile celui mai mare producător de anvelope din Europa au crescut cu 8,7%, la 5,31 miliarde de euro (5,92 miliarde de dolari), de la 4,89 miliarde de euro în trimestrul trei din 2014. Analiştii intervievaţi de Bloomberg se aşteptau la vânzări de 5,22 miliarde de euro.
Michelin a reconfirmat obiectivul de a înregistra în acest an o creştere a veniturilor, excluzând efectele fluctuaţiilor valutare, iar fluxul de numerar ar urma să depăşească 700 milioane de euro.
Majorarea vânzărilor auto în America de Nord şi Europa au compensat încetinirea din China, Rusia şi Brazilia. Livrările Michelin de anvelope pentru maşini şi camioane au crescut pe plan global cu 5% în trimestrul trei din 2015, iar efectele fluctuaţiilor valutare au majorat veniturile cu 285 milioane de euro.
Până în 2020, Michelin vrea să-şi majoreze capacitatea combinată de producţie anuală la cele trei noi fabrici din China, Brazilia şi India la 400.000 de tone, de la 134.000 tone în 2015, ca parte a strategiei de a genera flux de numerar de un miliard de euro.
Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproape 3.000 de angajaţi, trei uzine – două la Zalău şi una la Floreşti – şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.
Sursa: Agerpres