Veniturile Orange în România au scăzut în primul semestru cu 8,8% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 531 milioane euro la 484 milioane euro, dar grupul francez a remarcat în trimestrul al doilea îmbunătăţirea trendului încasărilor avute pe piaţa românească. “Deşi veniturile totale ale Orange România au scăzut cu 7,4% faţă de trimestrul al doilea al anului precedent, până la 247 milioane de euro, acestea sunt în creştere cu 4,2% faţă de
Veniturile Orange în România au scăzut în primul semestru cu 8,8% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 531 milioane euro la 484 milioane euro, dar grupul francez a remarcat în trimestrul al doilea îmbunătăţirea trendului încasărilor avute pe piaţa românească.
“Deşi veniturile totale ale Orange România au scăzut cu 7,4% faţă de trimestrul al doilea al anului precedent, până la 247 milioane de euro, acestea sunt în creştere cu 4,2% faţă de primul trimestru al anului 2010, când cumulau 237 milioane de euro”, se arată într-un comunicat al operatorului.
“Urmând tendinţa din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat să se stabilizeze şi a consemnat îmbunătăţiri de la lună la lună. Conform estimărilor noastre, cota valorică de piaţă a companiei a crescut datorită evolutiei ARPU şi a bazei de clienţi cu abonamente. Chiar dacă baza de clienţi prepay a scăzut pe fondul deteriorării condiţiilor economice, estimăm că pe acest segment cota valorică de piaţă a rămas stabilă” a declarat Thierry Millet, CEO Orange România.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU), raportat de Orange ca veniturile generate de reţea în ultimele 12 luni şi raportate la media ponderată a numărului de utilizatori din aceeaşi perioadă, s-a plasat în România, la 30 iunie, la 85 de euro, faţă de 108 euro la jumătatea anului trecut.
Pe segmentul datelor mobile, Orange România a obţinut o creştere cu 29% a veniturilor în al doilea trimestru al anului comparativ cu trimestrul anterior. Creşterea pe acest segment a fost susţinută în principal de lansarea pachetelor cu smartphone-uri la tarife accesibile pentru un număr tot mai mare de clienţi şi a opţiunilor dedicate pentru accesul la Internet pe mobil, precum opţiunea My Smartphone.
La 30 iunie 2010, Orange România avea 10.471.000 de clienţi, în creştere cu 1% faţă de perioada similară a anului precedent.
SURSA: Orange