Veniturile Orange România, afectate de criza economică

Operatorul telecom Orange România, parte a grupului francez France Telecom, a înregistrat o scădere cu 14,1% a veniturilor în primul trimestru al anului în curs, ca urmare a situaţiei economice dificile. Astfel, veniturile Orange pe piaţa locală au fost, în primele 3 luni ale anului, de 264 milioane de euro, faţă de 307 milioane de euro în perioada similară a anului trecut. Această variaţie reflectă evoluţia negativă de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementării tarife

Operatorul telecom Orange România, parte a grupului francez France Telecom, a înregistrat o scădere cu 14,1% a veniturilor în primul trimestru al anului în curs, ca urmare a situaţiei economice dificile.

Astfel, veniturile Orange pe piaţa locală au fost, în primele 3 luni ale anului, de 264 milioane de euro, faţă de 307 milioane de euro în perioada similară a anului trecut.

Această variaţie reflectă evoluţia negativă de 15,3% a cursului valutar, impactul reglementării tarifelor, efectele combinate ale scăderii preţurilor cu amănuntul şi ajustării consumului pe anumite segmente, se arată în raportul financiar al France Telecom.

În primul trimestru al anului 2009, numărul de clienţi Orange România a înregistrat o creştere de 1,1% comparativ cu perioada similară a anului 2008, la 10.118.000 clienţi. În primul trimestru al anului trecut, compania a avut un număr de 10.010.000 de clienţi.

Numărul de clienţi Orange în România se ridica însă la 10,35 milioane la sfârşitul lui 2008. Astfel la 31 martie 2009 compania avea cu 2,3% mai puţini clienţi.

Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 114 euro în primele 3 luni ale anului.

„Deşi primele semne ale crizei economice au început să se resimtă din trimestrul al patrulea al anului trecut, dimensiunea impactului a fost mai puternică în primul trimestru, asa cum s-a întamplat şi în alte industrii şi servicii. Am început şi vom continua să ne adaptăm operaţiunile şi ofertele la acest mediu plin de provocări şi vom continua să ne dezvoltam şi în condiţii economice mai dificile”, a declarat Thierry Millet, CEO interim Orange România.

Pentul anul în curs, Orange are ca obiectiv prioritar dezvoltarea serviciilor de Internet mobil broadband, care continuă să crească în conformitate cu strategia de date mobile a Orange România. Astfel, în primul trimestru al anului 2009 Orange avea 1.889.000 de clienţi broadband, o majorare cu 81% faţă de primul trimestru al anului anterior.

Venituri în creştere pentru France Telecom

Veniturile France Telecom, compania-mamă a Orange România, au crescut cu 0,4% în primul trimestru, la 12,68 miliarde de euro, de la 12,64 miliarde de euro, în „ciuda deteriorării contextului economic”. În acelaşi timp, numărul clienţilor s-a majorat cu 6,3% până la 183,5 milioane de utilizatori.

Cel mai mare declin al veniturilor a fost înregistrat în ţările din Europa de Est. Astfel, pe lângă România, grupul a înregistrat o scădere a veniturilor şi în Slovacia, de 0,6 procente.