Veniturile Telekom România au crescut semnificativ în utlimele 3 luni. Cum arată noile date

Veniturile Telekom România au crescut semnificativ în primul trimestru al anului 2020. Potrivit noilor date publicate, veniturile grupului au ajuns la 237,1 milioane euro, fiind cu 9,5% peste cele din perioada similară a anului trecut

În acelaşi timp, EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) ajustat după IFRS16 a crescut cu 31,5% până la 33,8 milioane euro. Evoluţia pozitivă a EBITDA a fost ajutată în plus de o performanţă mai slabă în primul trimestru al anului 2019, amplificând în continuare tendinţa pozitivă.

În ceea ce privește veniturile totale din servicii fixe, acestea s-au ridicat la 125,8 milioane euro în primul trimestru al anului 2020, înregistrând o creştere de 23,9% an/an, determinată în special de dezvoltarea puternică a segmentului ICT al companiei, cu un salt de peste 100%, şi de segmentul wholesale, care a crescut cu 31%. Veniturile din retail pe segmentul fix au înregistrat o uşoară scădere, de 2,2%, cauzată de declinul continuu al serviciului tradiţional de telefonie fixă, care a fost doar parţial compensat de creşterea veniturilor din internet fix.

Veniturile din internet s-au majorat

Veniturile din internet fix s-au majorat cu 11,8% an/an, la valoarea de 18 milioane euro în T1 2020, datorită creşterii venitului mediu per utilizator (ARPU), care a putut astfel compensa scăderea bazei de clienţi, iar veniturile din servicii TV au rămas stabile, cu o bază de 1,3 milioane de abonaţi, în scădere comparativ cu T1 2019, în special pe segmentul DTH (satelit), în procesul transferului către noua tehnologie IPTV.

Numărul clienţilor serviciilor convergente fix-mobil (FMC) a continuat să crească pentru al optulea trimestru consecutiv, ajungând la 857.000 utilizatori, întărind şi mai mult poziţia de piaţă a companiei pe ofertele convergente fix-mobil.

În ceea ce privește veniturile din servicii mobile, acestea au scăzut cu 3,8% comparativ cu T1 2019, la 73,3 milioane euro. Scăderea a fost provocată de o reducere a tarifelor şi a volumelor de interconectare în reţele mobile şi parţial de reducerea traficului generat de vizitatorii din afara ţării, ca efect al restricţiilor de călătorie impuse în urma Covid-19 în T1 2020. Baza de abonaţi ai serviciilor mobile a crescut cu 1,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,6 milioane de abonaţi.

În primele trei luni din 2020, procesul de transformare a costurilor companiei, aflat în desfăşurare, a continuat să producă efecte, cu scăderi semnificative pe categoriile majore de cost. Prin externalizarea activităţilor de producţie TV, Telekom România a implementat un nou pas în îmbunătăţirea costului structural şi transformarea organizaţională, planificând mai multe optimizări pentru restul anului şi pe alte segmente. Numărul angajaţilor a scăzut cu 17% an/an şi a ajuns la 4.923 la finalul T1 2020.

„În ciuda situaţiei economice actuale, provocatoare, am obţinut un rezultat bun pe primul trimestru al anului, cu o creştere a veniturilor şi a EBITDA. Continuăm pe direcţia creşterii pe care am iniţiat-o şi vedem rezultatele transformării continue a companiei noastre. Cu primul impact al crizei Covid-19 deja vizibil şi impactând deja veniturile previzionate, ne vom intensifica eforturile de ne reduce cheltuielile pentru a atinge obiectivele pentru EBITDA şi fluxul de numerar pe anul 2020”, a declarat Nicolas Mahler, chief financial officer, Telekom Romania.

La rândul său, Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania, a subliniat că rezultatele primelor trei luni ale anului confirmă abordarea corectă avută până în prezent, iar efectele închiderii economiei, impusă de pandemia Covid-19, au început să se vadă la final de T1.

„Telekom Romania s-a adaptat la noul context dar, şi noi, ca orice alt business, trebuie să ne pregătim de impactul din lunile următoare, din moment ce suntem parte integrantă a economiei României. Facem şi vom face tot ceea ce ne stă în puteri pentru a depăşi cu bine această perioadă”, a spus Miroslav Majoros.

Telekom Romania oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienţi. Compania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi COSMOTE România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.