Vodafone România a înregistrat în anul fiscal 2009/2010, încheiat la 31 martie, o scădere cu 25% a profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizări (EBITDA), la 396 milioane euro, la venituri totale mai mici cu 21%, de 921,5 milioane euro.
În acelaşi timp, veniturile din servicii au coborât cu 20% în anul încheiat în martie, până la 891,4 milioane euro, se arată într-un comunicat al operatorului telecom. EBITDA ca procent din venituri a fost de 43% în perioada analizată.
Numărul clienţilor noi înregistraţi de Vodafone România în anul fiscal 2009/2010 s-a situat la 142.000, ajungând la un total de 9,73 milioane clienţi, la 31 martie 2010. Comparativ cu anul 2008/2009, operatorul şi-a majorat baza de clienţi cu 1%.
Din total, 38% erau clienţi ai serviciilor pe bază de abonament, iar restul de 62% utilizatori ai Cartelei Vodafone.
În ultimul trimestru al anului fiscal (ianuarie-martie 2010), comparativ cu perioada anterioară de referinţă, veniturile din servicii au scăzut cu 10%, în timp ce numărul de clienţi a crescut cu 67.000.
„Rata de scădere a veniturilor de la un trimestru la altul s-a diminuat, dar nu putem vorbi deocamdată despre o revenire a pieţei”, a mai spus Liliana Solomon.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) total a atins valoarea de 7,7 euro pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2010, comparativ cu 9,8 euro la finele lui martie 2009, corespunzător unei reduceri de 21,3% de la un an la altul. ARPU mobil a ajuns la 7,6 euro în aceeaşi perioadă, faţă de 9,7 euro în anul fiscal precedent, în scădere cu 21,1%.
Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicaţii mobile din lume, cu aproximativ 333 milioane de clienţi la 31 decembrie 2009. Vodafone are divizii in 31 de ţări şi peste 40 de reţele partenere în întreaga lume.
SURSA: Mediafax