Finalizarea lucrărilor este așteptată pentru luna martie 2020, stadionul urmând să fie folosit pentru antrenamente de echipele naționale calificate la Euro 2020 care vor desfășura meciuri la București.
Guvernul aprobă prin HG indicatorii tehnico – economici ai investiției „Consolidare și modernizare stadion Giulești Valentin Stănescu – Rapid, de către Compania Națională de Investiții”, proiect prin care, în 21 de luni, din această vară(termenul aproximat pentru începerea lucrărilor este iunie- iulie), va apărea practic un nou stadion în cartierul bucureștean Giulești.
Momentul preconizat al finalizării lucrărilor este cu trei luni înainte de începerea competiției Euro 2020, România fiind printre țările-gazdă. Acest complex a fost ales de către UEFA, alături de Steaua, Dinamo și Arcul de Triumf, drept stadioane de antrenament pentru echipele care vor juca meciuri la București la Campionatul European 2020. Partidele oficiale(trei în grupe și una în optimi) se vor juca pe Lia Manoliu.
Investiția totală va fi de 120 de milioane de lei, potrivit studiului de fezabilitate, banii urmând să vină de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice(instituția tutelară CNI), în cea mai mare parte, și de la Ministerul Transporturilor, în proprietatea căruia se află Baza Rapid.
Suprafața totală a stadionului va fi de 40.000 de metri pătrați, gazon, plus tribune, plus alte spații funcționale, plus parcări.
“Capacitatea stadionului este de 14.000 locuri. Conform prevederilor legale se vor elibera bilete de intrare pentru maximum 90% din locurile disponibile. Spectatori – 12.680 persoane (din care – 714 persoane VIP 1 – mezanin T1, 213 persoane loje VIP, 40 persoane presă, 40 persoane observatori – etaj 1 T1, 140 persoane, presă – etaj 2 T1, 75 persoane cu dizabilităţi) Administrativ / sportiv C.S. Rapid – 200 persoane; Echipe fotbal (inclusiv arbitri, delegaţi, personal propriu) – 80 persoane, Cazare sportivi – 28 persoane”, detaliază Nota de Fundamentare a HG citat. Scopul principal al proiectului, spun reprezentanții Ministerului Dezvoltării, condus de ministrul Paul Stănescu, este asigurarea bazei materiale capabile să ofere posibilitatea de organizare a competiţiilor sportive interne şi internaţionale “la niveluri competitive cât mai ridicate pentru meciurile de fotbal, cu respectarea normelor UEFA şi ale celorlalte organisme de reglementare în domeniu”.
De asemenea, stadionul va putea fi utilizat ca loc de organizare a altor evenimente sportive, concerte, festivaluri/evenimente locale. Gama utilizărilor alternative va depinde atât de profilul specific al comunităţii locale, cât şi de creativitatea echipei de management. Reprezentanțíi statului speră ca noul stadion să fie viabil economic având în vedere că este conceput pentru exploatarea alternativă a spaţiului, adică nu doar în scopuri sportive.
Giuleștina
Stadionul Giuleşti, “casa” formației de fotbal RAPID București, în prezent în Liga a 4- a, a fost inaugurat în data de 10 iunie 1939. Cu o capacitate de 12.160 locuri dispuse pe trei laturi sub formă de potcoavă: Tribuna I, Tribuna II şi Peluza Sud (Peluza I) era, la vremea inaugurării, unul dintre cele mai mari şi mai moderne stadioane din ţară.
Mult mai târziu, în anii 90, s-a construit cea de-a patra latură, Peluza II, care a închis „Potcoava” şi împreună cu modernizările ulterioare ale celorlalte tribune a mărit capacitatea stadionului la 19.100 locuri. Terenul de competiţie este alcătuit din teren de fotbal cu gazon natural, pistă de atletism şi zona băncilor de rezervă. Complexul sportiv “Stadion Giuleşti – Valentin Stănescu” se prezintă în diferite faze de degradare, continue şi constante.
Datorită vechimii construcţiei şi a lipsei unui tratament adecvat de hidroizolaţie a gradenelor, toate încăperile situate sub gradene sunt afectate de infiltraţii de apă. Peluza Sud, cu o capacitate de 5.248 locuri, este închisă publicului din motive de siguranță, scăzând astfel capacitatea stadionului la 13.800 locuri. Finisajele interioare şi instalaţiile se află într-o stare avansată de degradare. Accesul şi evacuarea spectatorilor se realizează pe toate laturile stadionului.
În prezent accesul pe stadion prezintă deficienţe datorate fluxurilor intersectate ale suporterilor şi subdimensionării căilor de evacuare în raport cu normele actuale privind siguranţa la foc.