Facebook, nu numai că a intrat pe o pantă descendentă, dar dacă va cădea va lua împreună cu el întreg web-ul, care se bazează pe reclamă. Până la urmă, Facebook nu este decât un site care vinde reclamă, iar preţurile pentru reclamele online sunt în cădere liberă, scrie Michael Wolff în MIT Technology Review.
Facebook ar trebui să însemne ceva mai mult, interacţiune socială, media, dar Zuckerberg nu a găsit încă ideea genială care să pună reţeaua în mijlocul e-comerţului global. Deocamdată Facebook vinde reclamă şi pentru a îndeplini ţintele trebuie să vândă la o viteză ameţitoare. Preţurile la reclame vor cădea, iar odată cu ele va cădea şi Facebook, este de părere Wolf.
În altă ordine de idei, Facebook, din cel mai așteptat IPO (Initial Public Offering – Ofertă public inițială) din lume, s-a transformat rapid în cel mai mare eșec pentru participanți. În ultimele două zile, acțiunile Facebook au pierdut 15% față de prețul din IPO, astfel că valoarea de piață a companiei s-a prăbușit cu mai mult de 15 miliarde dolari.
Dacă în prima zi de tranzacționare pe Wall Street, IPO-ul Facebook a fost considerat o dezamăgire profundă de către participanți, întrucât acțiunile abia au închis cu puțin peste prețul din IPO, următoarele două zile au transformat dezamăgirea investitorilor într-un eșec de proporții.
Mai exact, ieri, acțiunile au închis în pierdere cu 11%, iar azi au deschis în cădere cu 5%, până la 32,35 dolari, după ce la un moment dat pierdeau chiar 9% (până la 31 dolari). În total, în ultimele două zile, pierderea cumulată este de 15% și nu se știe unde se va opri declinul Facebook. Față de evaluarea dată de IPO, valoarea companiei s-a redus cu 15 miliarde dolari, până la circa 89 miliarde dolari. În plus, în piață a izbucnit un scandal legat de faptul că bancherii care au intermediat IPO-ul au revizuit în secret, în mijlocul campaniei de promovare, estimările privind veniturile Facebook.
Larry Page, co-fondatorul și CEO-ul Google, a făcut şi el recent câteva declaraţii legate de Facebook, reproşând companiei faptul că nu permite utilizatorilor să îşi importe contactele din Google în Facebook, deşi invers se poate. Page a declarat că Facebook îşi tine utilizatori ostatici, iar acest lucru nu face bine internetului.
<iframe src="https://player.vimeo.com/video/42595893" width="640" height="380" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>
VERDICT: Facebook ar putea ucide web-ul
23 mai 2012, 22:42
Ultima modificare în 24 mai 2012, 01:42
Facebook, cea mai mare populară rețea socială din lume, este un simplu site care vinde reclamă pe Internet, iar dacă nu va veni cu o idee revoluționară, rețeaua se va prăbuși și va doborî odată cu ea întreg web-ul, scriu cei de la technologyreview.com.
Etichete:
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: HI-TECH
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- De ce China trebuia să îşi dea acordul în tranzacţia Google-Motorola Mobility
- YouTube a împlinit 7 ani
- Părinţii obsedaţi de telefoane şi iPad-uri sunt vinovaţi de neglijarea copiiilor
- Romtelecom ajută companiile de taximetrie să crească eficienţa afacerilor lor cu până la 20%
- GPS-urile Navon, disponibile la Germanos
- Numărul abonaţilor la cablu digital s-a dublat în 2011
- Philips a lansat în România monitorul ce se conectează doar prin USB la laptop
- Flanco are un nou director de marketing
- Vodafone România a pierdut 1,5 milioane de clienţi în ultimele 12 luni, însă profitul este în creştere
- Legea „Big Brother” a fost adoptată