Verheugen: Constructorii auto vor cere şi ei ajutoare guvernamentale

Este de asteptat ca si alte sectoare economice sa solicite ajutoare guvernamentale similare celor din sistemul bancar, a declarat comisarul european Guenter Verheugen. Potrivit acestuia, constructorii auto unii din principalii "pretendenti"."Revendicarile au inceput sa apara deja din partea industriei auto", a precizat Verheugen la postul public de radio Deutschlandfunk. Comisarul a adaugat ca "nu va fi usor pentru politicieni sa explice muncitorilor din aceasta industrie cum s-au gasit fonduri

Este de asteptat ca si alte sectoare economice sa solicite ajutoare guvernamentale similare celor din sistemul bancar, a declarat comisarul european Guenter Verheugen. Potrivit acestuia, constructorii auto unii din principalii „pretendenti”.

„Revendicarile au inceput sa apara deja din partea industriei auto”, a precizat Verheugen la postul public de radio Deutschlandfunk. Comisarul a adaugat ca „nu va fi usor pentru politicieni sa explice muncitorilor din aceasta industrie cum s-au gasit fonduri de sute de miliarde de euro pentru ajutarea sistemului bancar, insa acest lucru nu este posibil pentru o intreaga industrie (auto) afectata de criza financiara”.

Germania va aloca in aceasta saptamana 70 de miliarde de euro pentru bancile aflate intr-o situatie delicata. Acest lucru se va intampla si in Anglia, unde a fost alocata o suma aproape la fel de mare pentru sustinerea sistemului bancar.

Industria auto este unul din cestoarele strategice de export ale Europei. Constructorii germani de automobile premium au fost foarte afectati de scaderea vanzarilor in special in SUA, principala piata de export.

Potrivit lui Willi Diez, reprezentantul Institutului pentru Economia Automobilelor, unele fabrici auto mai putin profitabile din Europa vor fi nevoite sa-si inchida activitatea anul viitor. Diez a estimat ca vanzarile de masini noi in vestul Europei vor scadea la 12,9 milioane unitati, cu 1,4 milioane mai putin comparativ cu acest an.

„Criza financiara afecteaza si constructorii auto pentru ca este mult mai dificila finantarea operatiunilor aflate in desfasurare”, a adaugat la randul sau, Sigrid de Vries, purtator de cuvant al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).