Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a trimis un comunicat de presă în care a precizat că, la începutul acestei săptămâni, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București a efectuat mai multe verificări la două hypermarket-uri din Berceni. Este vorba despre Metro Cash and Carry și despre Auchan, ambele din situate în Sectorul 4 al Capitalei.
Comisarii din Capitală au aplicat următoarele sancțiuni pentru neregulile constatate:
- amenzi contravenționale în valoare de 125.000 lei
- oprirea definitivă de la comercializare produsele alimentare neconforme
- oprirea temporară a prestării serviciilor și a comercializării produselor în spații necorespunzătoare până la remedierea deficiențelor, în magazinul Auchan
- propunerea emiterii unei decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte, pentru magazinul Metro
”M-am întrebat întotdeauna de ce unele acte normative, cu impact la nivel european, par facultative pentru unii operatori economici ce își desfășoară activitatea pe teritoriul României. Încă o dată se dovedește că avem de dus o luptă permanentă cu fărădelegea, indiferent de dimensiunea financiară a companiilor.
A cumpăra zeamă la preț de carne mi se pare o bătaie de joc și aș vrea să cred că nu numai mie. Din nou se dovedește că există o oca pentru producătorii români și alta pentru cei din străinătate. Acțiunile noastre nu se vor opri indiferent de intențiile unora și altora”, spune președintele ANPC, Horia Constantinescu.
Verificările au fost extinse la un depozit din Ștefăneștii de Jos
În comunicat, ANPC spune că verificările la Metro Cash&Carry au ajuns până la un depozit din Ștefăneștii de Jos, după ce în magazinul din Berceni au fost descoperite produse alimentare preambalate, fiind vorba aici de vită provenită din Australia, Argentina, Germania și Irlanda.
Această carne prezenta mai multe deficiențe precum acumulări masive de lichid sangvin în interiorul ambalajelor de produs și neconcordanțe între gramajele declarate pe etichetele de produs și cele cântărite în magazine.
ANPC arată că ”în depozit, comisarii CPCMB nu au putut identifica niciun produs din această categorie, stocul fiind zero, controlul continuând în zilele următoare, când vor fi trecute în revistă toate documentele care atestă mișcarea mărfii către punctele de lucru din țară, situația stocurilor, precum și declarațiile de conformitate a mărfii”
Neregulile descoperite de ANPC
De asemenea, instituția arată și ce nereguli au fost descoperite la cele două magazine, altele decât cele menționate anterior. Așadar, comisarii CPCMB au descoperit:
- deficiențe de informare a consumatorilor cu privier la terminologia corectă în ceea ce privește data durabilității minimale a unora dintre produse
- nerespectarea temperaturii de păstrare în unele dintre vitrinele frigorifice de refrigerare sau congelare pentru produse din carne, respectiv pește
- comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită
- comercializarea unor fructe și legume ca fiind calitatea I, în realitate prezentând modificări organoleptice de aspect, culoare, consistență, precum și zone cu lovituri și mucegai
- comercializarea unor produse din carne cu modificări organoleptice
- utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu impurități de lichide scurse și rugină
- folosirea unui sistem de ventilație neigienizat corespunzător, cu prezență masivă de praf, în magazine