Industria auto din Germania are mari probleme. Marile concerne Mecedes, BMW, Volkswagen și Audi trec prin clipe grele. După ce concernele VW și BMW au anunțat reduceri drastice de personal, Daimler le urmează exemplul. Anunțul făcut de producătorii din Stuttgart referitor la posibile concedieri este interpretat de experți ca fiind începutul crizei în atât de performantul sector economic al Germaniei.
Giganții auto, în criză
Ferdinand Dudenhöffer, un cunoscut analist din domeniu, spune că anunțurile privind reducerea personalului vor fi urmate de un val de concedieri în întreaga branșă. Profesorul din Duisburg a declarat pentru postul de radio ffn, că numai în Saxonia Inferioară vor fi concediați circa 40.000 de salariați până în anul 2030. El estimează că în total peste 125.000 de locuri de muncă vor dispărea în industria automobilistică în următorii ani.
Saxonia Inferioară va fi cea mai afectată zonă. Vor fi pierderi de 30 până la 35 la sută, declară Dudenhöffer. Industria automobilistică este cea mai importantă branșă în acest land. Aproape 250.000 de angajați sunt direct implicați sau depind de industria producătoare de automobile, care este de altfel cel mai mare angajator. Pe lângă faimosul VW, afectate sunt și concernul MAN sau producătorul de piese de schimb Continental, conform dw.com.
Printre motivele actualei crize identificate de Dudenhöffer se numără actuala politică vamală a SUA față de China, ca și trecerea la electro-mobilitate. Pentru producerea automobilelor electrice este nevoie de mai puțin personal și de mai puține piese produse de firmele specializate. De exemplu, nu mai este nevoie nici măcar de o cutie de viteze.
Austeritatea de la Daimler se va solda în următorii trei ani cu reducerea a 10.000 de locuri de muncă. Pentru a economisi, conform planului, 1,4 miliarde de euro la capitolul costuri de personal, concernul din Stuttgart nu va mai scoate la concurs posturi noi, va extinde programele de pensionare înainte de termen și va oferi plăți compensatorii angajaților, mai spune sursa citată.