În total, au fost cumpărate 16 trenuri noi, în urma încheierii unui contract în valoare de aproximativ 97 milioane de euro fără TVA. Primele patru trenuri sunt realizate la Beasain – Spania, iar următoarele 12 sunt asamblate final la Atelierele Griviţa din Bucureşti.
Trenul CAF are șase vagoane, lungimea de 113,6 m, lăţimea de 3,2 m şi capacitatea de a transporta un număr de 1.200 de călători. Viteza maximă este de 80 km/h, iar viteza comercială este de 40 km/h.
Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au început să sosească eşalonat la Bucureşti, iar între ianuarie și iunie 2014 au fost supuse probelor.
Trenurile de metrou vor fi puse în circulaţie pe magistrala a doua de metrou, eşalonat, în semestrul II al acestui an.
Pe termen mediu, Metrorex intenționează să înlocuiască în totalitate parcul de trenuri de construcţie veche menţinut în circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3.