Google lansează un nou serviciu: este vorba despre Market Finder, o aplicaţie gratuită destinată companiilor care doresc să-şi extindă afacerile în străinătate, prin care Google le va oferi toate datele de care au nevoie pentru demararea unei activităţi de export. Potrivit datelor Google România, 60% dintre companiile care doresc să exporte reclamă lipsa informaţiilor despre pieţele externe, potrivit Adevărul.
Market Finder oferă informaţii despre dimensiunea pieţei ţintă, despre structura acesteia şi potenţialii clienţi, inclusiv despre cât sunt aceştia dispuşi să plătească. De asemenea, oferă informaţii despre competitorii de pe piaţa în care compania doreşte să exporte.
Prima etapă pentru o companie care vrea să facă export este de a găsi cele mai bune pieţe pentru produsele comercializate. După introducerea adresei web a afacerii, Market Finder va căuta şi sugera pieţele cele mai potrivite. De asemenea, va fi afişat numărul de căutări lunare pe Google pentru produsul vândut de companie şi dimesiunea potenţială a pieţei. Aplicaţia analizează gradul de utilizare a internetului, datele demografice şi venitul disponibil şi oferă indicatori clari despre potenţialul fiecărei pieţei.
A doua etapă este pregătirea afacerii pentru pieţele externe, pentru care Market Finder oferă ghiduri şi sfaturi despre cum să comunici eficient căter o nouă piaţă indiferent de limbă, obiceiuri şi preferinţe de plată. Aplicaţia are resurse de logistică prin care poate arăta regulile internaţionale pentru livrări şi transport, iar ghidul plăţilor arată care sunt cele mai comune modalităţi de plată din fiecare piaţă.
În cea de-a treia etapă sunt căutaţi clienţii. Aplicaţia oferă resurse pentru pregătirea în digital marketing, prin care arată să creeze campanii de piblicitate eficiente şi ţintite căter piaţa aleasă. Resursele puse la dispoziţie sunt studii de caz, ghiduri şi materiale video.
Aplicaţia oferită de Google ar putea fi un instrument de ajutor în echilibrarea deficitului comercial, adica diferenţa dintre exporturi şi importuri, una dintre problemele presante cu care se confruntă economia din România. Deficitul comercial a ajuns la 5,04 miliarde de euro după primele patru luni din 2019, cu 35% mai mult faţă de perioada similară a anului precedent.