Un document dat publicității de Ministerul Mediului din Germania propune ca pe piața auto din cel mai puternic stat european să fie comercializate, din 2025, doar vehicule ale căror emisii poluante au fost reduse cu un sfert față de prezent. În 2030 reducerea ar trebui să atingă chiar 50%. Aceste ambiții sunt chiar mai dure decât cele ale Comisiei Europene care a stablit, pentru aceeași ani, reduceri cu 15%, respectiv 30%. În acest context este foarte posibil ca, pentru a susține achiziția de mașini mai puțin poluante, oficialii germani să impună taxe consistente sau impozite majorate pentru deținătorii de mașini vechi. O astfel de măsură ar duce la o nouă avalanșă de mașini cu norme de poluare depășite către statele din Europa Centrală și de Est.
Documentul citat arată și că procentele de reducere a poluării menționate sunt neapărat necesare pentru ca țara să poată atinge țintele asumate în privința calității aerului. Totodată, acestea ar fi cruciale în dezvoltarea accelerată a comerțului cu vehicule electrice. În prezent, mai puțin de 2% dintre autoturismele existente în parcul auto german au propulsie electrică sau hibridă. În plus, Svenja Schulze, ministrul mediului, susține că acceptarea unor norme mai puțin stricte ar genera un surplus de 10 milioane de tone de CO2 pentru care statul german ar trebui să cumpere certificate verzi foarte scumpe.