CNAIR a transmis în data de 4 decembrie că Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a emis autorizaţia de construire pentru Autostrada de Centură Bucureşti Sud, lotul 1, pentru porţiunea dintre kilometrul 52+070 şi kilometrul 52+770 şi pentru porţiunea dintre kilometrul 52+770 şi kilometrul 69+000.
Care este valoarea contractului
În prezent, Proiectul Tehnic de Execuţie este în procedură de avizare şi aprobare, iar după aprobarea acestuia, până la sfârşitul lunii decembrie 2020, va fi emis Ordinul de Începere a execuţiei de lucrări. Exproprierile pentru acest proiect au fost finalizate, precizează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Lotul 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti este compus din două sectoare, astfel: sectorul 1 (km 52+070 – km 52+770) aferent Centurii Nord, în lungime de 0,7 kilometri, şi sectorul 2 (km 52+770 – km 69+000) aferent Centurii Sud, în lungime de 16,23 kilometri.
Valoarea contractului este de 830,68 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 175 milioane euro, fără TVA, se menţionează în comunicat. Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare şi 30 luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 5 ani (60 de luni).
Constructorul acestui lot este compania Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, se precizează în comunicatul CNAIR.
CNAIR, anunț despre autostrada Sibiu – Făgăraș
Sectorul de autostradă Sibiu – Făgăraş va fi finalizat până prin anul 2025, însă sectorul Făgăraş – Braşov este defazat, a declarat directorul pentru Fonduri Europene din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristina Amărăzeanu, la dezbaterea „Cu cine reclădim şi modernizăm România?”, organizată de Club Antreprenor şi de Piaţa Presei.
„Autostrada Sibiu – Braşov este împărţită în două sectoare, Sibiu – Făgăraş şi Făgăraş – Braşov. Sibiu – Făgăraş este mult mai avansat, în sensul că în luna ianuarie sau cel târziu februarie 2021 vom avea un studiu de fezabilitate complet reactualizat. Proiectul beneficiază de fonduri europene, acest studiu de fezabilitate fiind o documentaţie în natură care ne va permite ca din momentul în care este depus la sediul CNAIR să-l utilizăm pentru accesarea finanţării pentru următoarea etapă, de proiectare şi execuţie. Asta înseamnă că anul următor cu siguranţă va fi lansată procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie pentru Sibiu – Făgăraş. Sursa de finanţare o asigură fondurile europene. De la Făgăraş la Braşov am avut o problemă legată de o firmă de proiectare care a depus o documentaţie neconformă acum câţiva ani, contractul de proiectare s-a reziliat, a existat o dispută în instanţă, s-a clarificat anul acesta, drept pentru care i-am stabilit o strategie de abordare: revizuirea documentaţiei tehnice, pe care o veţi vedea cât de curând”, a explicat ea.
Potrivit reprezentantului CNAIR, tronsonul Sibiu – Făgăraş va fi terminat până în 2025.
„Cred că de la Sibiu la Făgăraş veţi ajunge probabil până prin 2025, de la Făgăraş la Braşov probabil un pic defazat, pentru că suntem în faza în care de abia realizăm documentaţia tehnică în baza căreia vom licita un contract de servicii de actualizare a documentaţiei, astfel încât să putem să îndeplinim criteriile pe care Comisia le-a stabilit, pe bună dreptate, în vederea implementării unui proiect”, a afirmat Cristina Amărăzeanu.