Veste cumplită pentru şoferii din România! A intrat deja în vigoare la nivel naţional. Nu scapă nimeni

masini

Masini in trafic/SURSA FOTO: Dreamstime

În ultima vreme, pe piața asigurărilor auto au avut loc falimente. Se pare că toate aceste schimbări duc la înăsprirea condițiilor de ofertare pentru polițele RCA. Comisia Europeană informează că asigurătorii pot ajusta prețurile după mai multe criterii, pe lângă tarifele de referință.

Care sunt factorii care cresc semnificativ prețul asigurării?

Așadar, unul dintre criteriile principale luate în calcul pentru tariful poliței este locul în care circulă preponderent șoferul care solicită oferta. Dacă este într-un oraș mare, riscul este mai mare. Deci polița este mai scumpă.

Pe lângă asta, unele companii au început să ceară și alte informații cum ar fi data fabricației mașinii. Cu cât este mai veche, atunci și riscul de apariție a unei defecțiuni care poate conduce la un accident este mai mare.

Mai mult decât atât, asigurătorii pot cere istoricul mașinii, dar și al șoferului în materie de accidente. Acest criteriu există și acum în ceea ce îi privește pe șoferi.

În plus, mai este luată în calcul și data obținerii permisului auto, un criteriu foarte important în calculul poliței RCA.

Și nu în ultimul rând, kilometrajul mașinii. Cu cât are mai puțini kilometri, cu atât se presupune că șoferul circulă mai puțin, deci riscul de accidente este mai mic.

Există însă şi veşti bune legate de asigurări. Ce prevede o iniţiativă recentă legată de sistemul bonus-malus

O inițiativă legislativă promovată recent de senatorul USR Cristi Berea arată că șoferii disciplinaţi îşi vor putea păstra bonificaţia bonus-malus timp de 3 ani de la încheierea ultimei poliţe de asigurare RCA.

Senatorul a explicat că sistemul bonus-malus este un mecanism prin care şoferii prudenţi şi disciplinaţi primesc o reducere de preţ pentru asigurarea RCA.

De asemenea, Berea a explicat că raţiunea acordării acestui beneficiu nu are legătură cu autovehiculul deţinut, ci cu aptitudinile de a şofa şi cu prudenţa în trafic.

„Sistemul bonus-malus este un mecanism prin care şoferii prudenţi şi disciplinaţi primesc o reducere de preţ pentru asigurarea RCA. Raţiunea acordării acestui beneficiu nu are legătură cu autovehiculul deţinut, ci cu aptitudinile de a şofa şi cu prudenţa în trafic”, a declarat senatorul USR Cristi Berea, conform unui comunicat.

În acest context, spune senatorul USR, beneficiul nu ar trebui retras în momentul în care se schimbă vehiculul.

Legea nr. 132/2017 privind asigurările RCA urmează să se modifice

„Astfel, acesta nu ar trebui retras în momentul în care se schimbă vehiculul. Un şofer este disciplinat, atent şi precaut indiferent de maşina pe care o conduce, iar comportamentul responsabil trebuie încurajat şi răsplătit”, a precizat acesta.

Așadar, Legea nr. 132/2017 privind asigurările RCA urmează să se modifice, potrivit inițiativei legislative aflate în dezbaterea senatorilor, astfel încât, la schimbarea mașinii, clasa de bonus-malus să se păstreze și să poată fi transferată la noua mașină.

Astfel, legea va primi un nou alineat, ce prevede că „în cazul înstrăinării sau radierii unui vehicul, clasa bonus/malus se păstrează timp de 3 ani de zile de la data încheierii ultimului contract RCA”.