Xavier Martinet, director marketing, vânzări & operaţiuni la Dacia, a avertizat că obligativitatea normelor Euro 7 cerute de către Uniunea Europeană, noile sisteme de creştere a siguranţei necesare pentru punctajul maxim la testele EuroNCAP, va duce la o creştere accelerată a preţurilor după 2025.
Prețul tuturor mașinilor va crește considerabil din 2025
De asemenea, această scumpire se va vedea și la noile modele de mașini Dacia, a mai adăugat directorul Xavier Martinet.
„Miza este să creştem în Europa în clasa compactă. Dacă acum un SUV compact poate fi cumpărat cu 25-30.000 de euro, după Euro 7 va putea fi cumpărat cu 30.000 – 40.000 de euro şi de aceea avem aşteptări mari de la Bigster din 2025.
Viitorul Duster va veni în 2024. Am mers spre clasa A cu Spring, iar mai departe vom veni cu două noi modele compacte, dar nu dăm mai multe detalii acum”, a spus directorul Dacia Xavier Martinet în cadrul unei conferinţe internaţionale.
Mai mult, Xavier Martinet a mai precizat că se aşteaptă ca piaţa să cresacă în continuare în 2023, dar este dificil de făcut estimări.
„Dacia nu putea ajunge aici dacă era o marcă «stand-alone.» Cu Dacia nu mizăm pe 5 stele la EuroNCAP, ci oferim siguranţă în caz de accident, nu sisteme pentru stele pe care oricum cei mai mulţi şoferi le dezactivează când se urcă la volan”, a mai spus directorul Dacia.
Prețul mașinilor Dacia a crescut cu 10%
În ultima perioadă, prețul noilor modele de mașini Dacia au avut tendința de a se apropia de valorile actuale. De exemplu, preţul mediu al unui automobil Dacia vândut în Europa a crescut în anul 2022 cu 10%, ajungând să valoreze la 14.000 de euro fără TVA.
Mai multe, automobilele din gama Spring sau Jogger au preţuri cu mult peste Sandero.
„În 2022 preţurile automobilelor au crescut. Au crescut şi la Dacia din cauza scumpirii materiilor prime, energiei sau transporturilor. În 2023 de asemenea aceste scumpiri vor depinde de contextul macroeconomic, dar ne aşteptăm ca scumpirile să încetinească faţă de cele din 2022”, a spus Xavier Martinet, director marketing, vânzări & operaţiuni la Dacia.
De asemenea, meționăm că Dacia a atins în anul 2022 un nivel al vânzărilor de 573.800 unităţi, cu 6,8% mai mult faţă de anul 2021.