Oficialii Registrul Auto Român au pregătit o propunere legislativă pentru maşinile cu volan pe dreapta.
Directorul general al Registrului Auto Român, George Dincă ne-a declarat că există o propunere prin care maşinile cu volan pe dreapta să fie omologate ca şi până acum, indiferent de unde ar proveni, dar la prima inspecţie tehnică periodică (ITP) să fie respinse. „Începând cu anul viitor, mașinile cu volan pe dreapta, înmatriculate în România, când vin la stațiile RAR pentru inspecţia tehnică periodică (ITP), dacă nu au mutat volanul de pe dreapta pe stânga, ar putea fi respinse. Această propunere este menită să reducă riscul de accidente”, ne-a explicat directorul general RAR, George Dincă.
Revista Capital a anunțat, încă de anul trecut, că oficialii guvernamentali şi Registrul Auto Român au declarat război maşinilor cu volan pe dreapta din cauza numărului mare de accidente cu victime în care sunt implicate acestea. Autovehiculele de acest tip, din afara Uniunii Europene, nu vor mai putea fi înmatriculate în România de la sfârşitul acestei luni. În prezent, în România circulă zeci de mii de maşini cu volan pe dreapta, aproape 90% dintre ele fiind aduse din Regatul Unit al Marii Britani
Cât costă mutarea volanului de pe dreapta pe stanga
Mutarea volanului de pe dreapta pe stanga costă între 1000 și 1500 euro. Conform cars.ro, dacă vorbim de o mașină mai veche, prețul pieselor poate să fie destul de mic la dezmembrări. Însă la masinile vechi de maximum 10-12 ani, o sa cheltui pe piese cam 1000-1500 de euro cel puțin. Piesele sunt destul de scumpe deoarece sunt de pe mașini cu volan pe stanga, piese care au mare cautare. În plus, pe manopera o să mai dai în jur de 500 de euro, dar acest pret poate ajunge si la 1000 de euro daca este o mașina greu de convertit. Pe piață sunt oferte cuprinse între 300 si 1000 de euro, convertirea volanului este genul acela de lucrare la care mecanicul îți spune că a întâlnit dificultăți și că prețul a crescut.
La prima vedere, ai spune ca pentru mutarea unui volan de pe dreapta pe stanga nu ai nevoie de mare lucru. Insa, in realitate, este nevoie de multe piese pe care le vei cumpara numai de la dezmembrari. Asadar, un prim neajuns este ca masina ta si asa second-hand, va primi un set de piese si elemente la mana a doua. Lista pieselor pe care tu trebuie sa le cumperi din dezmembrari inainte sa te apuci de acest proces este lunga si foarte greu de obtinute de la un singur parc auto, asadar va trebui sa le cauti in toata tara. Sunt si cazuri in care piesele necesare se vad la kit de conversie. ATENTIE! Ai nevoie de piese exact de pe o masina din acelasi an, cu aceeasi motorizare cu a ta!
Piesele de care ai nevoie pentru conversie sunt:
– plansa de bord, adica carcasa exterioara, de la o masina cu volan pe stanga;
– scheletul metalic al bordului de la o masina identica cu volan pe stanga;
– caseta de directie de la o masina cu volan pe dreapta;
– conductele de la pompa de frana si servodirectie, in unele cazuri chiar si pompa, de la o masina cu volan pe stanga;
– ansamblu pedalier complet de la o masina cu volan pe stanga;
– ansamblu stergatoare, daca stergatorul lung este in dreapta;
– faruri de la o masina cu volan pe stanga;
– oglinzi laterale, in unele cazuri in care sunt diferite (grupul VAG are oglinda mica pe partea pasagerului);
– fete de usi sau doar panoul de control al geamurilor si oglinzilor electrice, de la o masina cu volan pe stanga;
– scaunele fata de la o masina cu volan pe stanga;
– cotiera centrala de la o masina cu volan pe stanga (in unele cazuri);
– panou ignifug, cel care desparte motorul de habitaclu, daca nu vine cu orificiile deja facute pentru ambele topuri de volan;
– anexe bord: bloc lumini, ornamente, prize aer, etc.
– stopurile sau doar stopul de ceata, astfel incat sa fie mutat pe stanga.