Un nou film românesc face furori pe Netflix!
„Moon Hotel Kabul”, cu Florin Piersic Jr în rolul principal, un film despre adevăr, dragoste și prețul plătit pentru ele
În rolul principal îl regăsim chiar pe Florin Piersic Jr. Actorul joacă rolul unui jurnalist de investigaţie, Ivan Semciuc, iar pelicula este intitulată „Moon Hotel Kabul”.
Fiul lui Florin Piersic îl înterpretează pe acest jurnalist carismatic, însă mult prea cinic şi lipsit de compasiune, care nu se dă în lături de la a împleti adevărul cu ficţiunea în materialele sale.
Apoi totul se dă peste cap în viaţa sa, când ceva similar i se întâmplă chiar lui. Stilul său de viaţă se zdruncină din temelii după o aventură cu o traducătoare, petrecută în Afganistan, într-o cameră de hotel.
După ce Ivan Semciuc, personajul interpretat de Florin Piersic Jr, revine la Bucureşti, Ioana este găsită moartă, cu venele tăiate. Pentru personajul principal din film, aceasta ajunge acum să fie mai „vie” şi prezentă în viaţa sa decât a fost în timp ce trăia încă.
„Un cinic jurnalist de investigație combină abil adevărul cu ficțiunea în reportajele sale. Apoi vine o zi când ceva similar se întâmplă în propria lui viață. Filmul pune întrebări despre adevăr, dragoste și prețul pe care decidem să-l plătim pentru ele”, scrie în sinopsisul peliculei.
Filmul „Moon Hotel Kabul” este o coproducţie România-Franţa şi a fost distribuit în ţara noastră începând cu data de 30 noiembrie 2018.
Pelicula este regizată de Anca Damian, iar scenariul este scris de Lia Bugnar și Anca Damian, cea din urmă fiind și producătoare. Anca Damian a câştigat premiul pentru regie la Festivalul de la Varşovia pentru „Moon Hotel Kabul”.
Ofelia Popii, Adrian Titieni, Rodica Negrea, Ilona Brezoianu, Iulian Postelnicu, Florin Ghioca, Lia Marin şi Alexandru Nagy sunt alţi actori care joacă în această peliculă.
Ce spun criticii despre filmul lui Florin Piersic Jr?
„Este un punct de plecare ofertant – chiar dacă pare mai mult inspirată din tropi ai cinema-ului de gen decât din realitatea românească (jurnalistul întruchipează mai degrabă o imagine romantică a acestei meserii), ideea pare să lanseze „Moon Hotel Kabul” pe o pistă de film-anchetă, cu suspans.
La asta contribuie decupajul regizoral alert (care transmite o stare opusă lentorii din precedentul film al Ancăi Damian, „Perfect sănătos”, din 2017), precum şi o muzică antrenantă şi o imagine desaturată (francezul Dominique Colin), cu trimiteri spre estetica unui reportaj de televiziune (din nou o distanţare faţă de imaginea elegantă a lui Oleg Mutu din filmul anterior).
Este o primă parte destul de reuşită, pentru că îşi asumă cu onestitate convenţia unui thriller.
Apoi vine ruptura. Ca şi cum un film de gen pur nu ar putea conţine, în subtext, idei profunde despre psihologia umană, „Moon Hotel Kabul” ia o turnură mai puţin inspirată, care aduce şi o schimbare de ritm”, este o parte din recenzia publicată pe site-ul Ziarul Metropolis.