Uleiul de palmier utilizat în multe bunuri de larg consum, a atins, miercuri, un preț record, de 1.000 de dolari pe tonă. Creșterea meteorică a prețurilor la uleiul de palmier este gata să umfle costurile pentru toată lumea. De la restaurante și produse de cofetărie, până la produse cosmetice. Și ar putea schimba tiparele de consum, potrivit Fortune.
Prețul celui mai consumat ulei alimentar din lume a crescut cu peste 120% în ultimul an. Prețul său a explodat miercuri cu 1.091 de dolari pe tonă.
Uleiul alimentar, la mare preţ
Uleiul tropical, care se găsește în produse atât de diverse precum ciocolata, produsele de patiserie, săpunurile, rujul și biocombustibilii, și este utilizat pe scară largă în restaurantele asiatice. cumpărând spree.
Uleiul de palmier este produs în principal în Indonezia și Malaezia și este atât de popular încât, după cum arată un studiu, aproximativ jumătate din toate produsele ambalate din supermarketuri îl conțin.
Deși există alternative, precum uleiul de soia și uleiul de floarea-soarelui, prețurile pentru acestea au crescut și ele, sporind îngrijorarea legată de inflația alimentară globală. Aceasta a atins deja cel mai mare nivel din ultimii șapte ani.
Industria, afectată de preţurile ridicate pentru producători
„Prețurile ridicate vor afecta în principal costurile producătorilor de bunuri de larg consum care se deplasează rapid, pe termen scurt”, spune Marcello Cultrera, manager instituțional de vânzări și broker la Phillip Futures din Kuala Lumpur.
Cel mai mare importator este India, urmată de China. Creșterea prețului la „petrolul comestibil” s-ar putea adăuga la costurile unor companii precum Unilever, care achiziționează anual aproximativ 1 milion de tone de ulei de palmier, ulei de sâmburi de palmier și derivate. Utilizate în produse precum înghețata, produsele cosmetice și săpunurile.