Veste șoc despre mașinile second hand. Ce se întâmplă cu cele aduse din Germania

maşini

Sursă: Dreamstime

Guvernul a anunțat că mașinile la mâna a doua, aduse din străinătate, s-ar putea scumpi. Samsarii de autovehicule sunt obligați să înscrie personal mașinile la RAR, înainte de a le vinde.

Samsarii de autovehicule sunt obligați să înscrie personal mașinile la RAR, înainte de a le vinde. Motivul fiind acela că autoritățile spun că statul a pierdut mai bine de un miliard de lei în ultimii 5 ani, prin neplata TVA-ului de către cei care aduc mașini din străinătate și le vând mai departe.

Marile firme au făcut averi din neplata acestei taxe către stat

Toți cei care aduc mașini din străinătate vor trebui să le înscrie personal la Registrul Auto Român, pe numele lor, înainte de a le vinde.

”Dacă o firmă cumpără o mașină din Germania, în mod normal ar trebui să vină cu mașina în țară, să-i facă omologarea la RAR și în urma revânzării, la prețul de factură cu care a fost achiziționată în Germania, ar trebui să-i pună partea de TVA, care implicit îi ridică prețul. În condițiile în care se fac mai multe acte succesive, cu tot soiul de firme fantomă, practic statul este eludat de TVA”, a declarat Radian Tufă, director general RAR.

Bugetul de stat ar fi pierdut peste un miliard de lei în ultimii cinci ani din aceste afaceri, se arată în statisticile oficiale. De altfel, samsarii declară că modificarea legislativă îi vizează pe cei care au firme, care în ultimii ani au făcut averi colosale.

”Nu este pentru unul care aduce o mașină cu platformă, și nu știu ce. E pentru cel care o ia pe firmă, o ia netă și acela trebuie să apară și la RAR. Ăla, automat, la 30.000 de euro, 19%, își ia 6.000 de euro. Și când te duci la înscris numerele, n-o să mai scrie Vasile Gheorghe o ia pentru firma cutare, o să apară firma direct pe brief”, declară un samsar de mașini, conform digi24.ro.

ANAF, sancțiune, samsari

ANAF-ul putea să sancționeze firmele care fac evaziune fiscală, declara managerul celui mai mare târg auto din Europa.

”Această modificare nu aduce nimic nou, practic, întrucât firmele care importă mașini la mâna a doua trebuie să respecte Codul Fiscal. Trebuia să-l respecte și până acum. Cine nu respectă Codul Fiscal se supune legii 241, de evaziune fiscală”, Nicolae Răgălie, manager târg auto.

În primele 3 luni ale acestui an, s-au vândut peste 122.000 de autoturisme noi și rulate. Doar 21.000 au fost noi, restul, la mâna a doua, iar anul trecut, în România s-au vândut 880.000 de mașini second-hand. Dintre acestea, 380.000 au fost importate, iar 500.000, de pe piața locală.