Veste tristă pentru cei cu pensii sub 1.700 lei! Ce se întâmplă cu voucherele

bani

Sursă: Dreamstime

Informație pentru cei cu pensii sub 1.700 lei! Seniorii din România au parte de vești importante din partea autorităților. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a dat toate detaliile.

Informație pentru cei cu pensii sub 1.700 lei!

Informație pentru cei cu pensii sub 1.700 lei! Pensionarii români care au venituri mai mici de 1.700 de lei primesc ajutor de la stat. Ajutorul este în valoare totală de 1.400 de lei și se acordă în două tranșe de 700 de lei.

Seniorii pot folosi acești bani pentru plata diverselor lucruri, precum:

  • facturi la energie
  • facturi la gaze
  • energia termică
  • buteliile
  • lemnele de foc
  • peleții
  • cărbunii
  • păcura
  • alți combustibili solizi/lichizi

Cardurile de energie au început să fie livrate din februarie anul acesta, iar autoritățile spun că au fost deja acordate cardurile de alimente pentru 4 milioane de persoane.

Seniorii se confruntă cu mai multe probleme

Acordarea de carduri nu a venit fără problemele – Ana Hirșman a povestit că nu primea cardul și că ginerele său a ajutat-o în acest sens. Într-un final, după demersuri, a aflat că adresa sa era greșită.

„Pentru a obține un card corectat ni s-au solicitat și am dus la Poștă o sumedenie de documente, respectiv adeverință de la primărie, declarație pe propria răspundere, notificare, copie de pe buletin, facturi etc. Ca în România digitalizată! Deși documentele au fost introduse în sistemul informatic al Poștei Române, noul card nu a fost emis”, spune ginerele său, George Sas.

El spune că nu a reușit să ia legătura cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene. George Sas spune că a sunat la numărul afișat pe site-ul instituției.

„Singurul dialog îl putem avea la un call center al Poștei Române, la numărul 0319966, unde ni se confirmă intrarea documentelor în sistemul informatic, dar ni se spune să avem răbdare pentru că mai sunt mii sau zeci de mii de români în situația noastră și că problema se va rezolva, dar nu se știe când”, spune acesta.

Într-un răspuns la solicitarea libertatea.ro, MIPE a confirmat situația.

„În ceea ce privește cazul particular al doamnei Hirșman Ana, pe care l-ați amintit în solicitarea dumneavoastră, potrivit informațiilor primite de la Poșta Română, doamnei i se va emite în cel mai scurt timp posibil cardul de energie și îi va fi distribuit în maximum două săptămâni”, arată instituția.

SURSA FOTO: ANRE

Peste 50.000 de carduri nu au fost livrate

Cazul prezentat mai sus nu este unul singular. Datele actuale arată că 52.667 de carduri nu au fost livrate din diverse motive:

  • decesul unor beneficiari
  • adrese greșite
  • adrese incomplete
  • beneficiari instituționalizați
  • lipsa de la domiciliu
  • refuzul de primire

Ministerul spune că 23.050 de carduri ar urma să fie livrate în luna septembrie.

Autoritățile spun că cea mai mare problemă o reprezintă adresele. Multe carduri au fost anulate pentru că au fost emise mai multe carduri pentru același loc de consum.

„Ulterior anulării cardurilor, au fost sau urmează să fie emise noi carduri, luând în considerare totodată rezultatul reinterogării datelor noilor locuri de consum din punctul de vedere al îndeplinirii condițiilor de eligibilitate”, spune MIPE.

Poșta Română se ocupă de carduri

MIPE a mai spus, pentru sursa anterior citată, că instituția încredințată cu emiterea, tipărirea și distribuirea cardurilor de energie este Poșta Română.

Astfel, Poșta Română este însărcinată și cu „procesarea informațiilor aferente anchetelor sociale și a înștiințărilor privind schimbarea domiciliului/reședinței beneficiarilor de sprijin, precum și de efectuare de plăți prin serviciul de mandat poștal de către beneficiarii de sprijin”.

„Sesizările depuse de beneficiarii de sprijin în cadrul serviciului telefonic dedicat vor fi analizate de personalul acestuia, iar sesizările care nu pot fi soluționate la nivelul Companiei Naționale Poșta Română vor fi redirecționate, după caz, către MMSS (Ministerul Muncii – n.r.), Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Agenția Națională de Administrare Fiscală, conform competențelor stabilite în actul normativ”, spune MIPE.