Chiar dacă nu a mai rămas mult până la sărbătorile de iarnă, veștile nu sunt tocmai bune. Din cauza creșterii inflației, s-ar putea să trebuiască să plătim mai mult și pentru bradul de Crăciun.
Este adevărat că știrea vine din Statele Unite ale Americii, dar s-ar putea să aibă un efect la nivelul întregii planete. Din cauza creșterii inflației, afirmă crescătorii, este foarte posibil să ajungem să cheltuim mai mult pe brazi, pini sau molizi. S-au scumpit materialele necesare livrării brazilor de către retaileri, dar s-a scumpit de asemenea și forța de muncă.
Cu cât se vor scumpii pomii de sărbători?
Grupul „Real Christmas Tree Board” a întrebat 55 de vânzători de conifere cu cât vor majora prețurile anul acesta. 71% la sută dintre ei au scris că vor crește prețurile cu 5% până la 15% față de anul trecut, în timp ce alții au spus că s-ar putea să scumpească marfa chiar și cu 20%.
„Am întrebat şi consumatorii ce aşteptări au cu privire la preţurile brazilor de Crăciun în acest an.
Şi aceştia ne-au spus că se aşteaptă să plătească mai mult pentru brazi din cauza inflaţiei, dar afirmă că vor continua să îi cumpere”, a spus directorul executiv al Real Christmas Tree Board Marsha Grey pentru CNN.
Motivul pentru care vânzările încep mai devreme
Retailerii încep sezonul sărbătorilor mai devreme de la an la an. De aceea putem trage concluzia că acest fenomen nu este unul nou. Foarte mulți oameni se arată totuși deranjați de acest lucru, deoarece nu li se pare normal să fie asaltați cu reclame, muzică de sărbători și produse tematice încă din luna octombrie.
Există însă o serie de motive pentru care se adoptă această strategie.
Unul din ele aste că anumite magazine încasează ce mai mare parte din veniturile nete anuale în perioada sărbătorilor, iar un sezon slab poate însemna un adevărat dezastru. Și deoarece cumpărătorii reacționează emoțional la cozile din magazine, iar lansarea unor promoții îi poate motiva să facă achiziții.
Cu toate acestea, există și riscuri dacă ofertele de sărbători stau pe piață pentru prea mult timp. Magazinele utilizează promoțiile pentru a convinge clienții să cumpere produsele atunci, pentru că altfel ratează oferta. O promoție lansată în octombrie își pierde din putere dacă potențialul client are siguranța că poate găsi aceeași ofertă și în decembrie și în ianuarie.