Vestea cea mare pentru toți angajații din România! Este anunțul pe care îl așteptau milioane de români

Sursa: Dreamstime

Posibilitatea salariaților de a-și accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal) a fost introdusă printr-o lege care nu s-a raportat la realitatea actualului Revisal - de fapt, la limitările sale tehnice.

Potrivit www.avocatnet.ro, dreptul angajaților de a accesa Revisalul există, dar nu se poate concret aplica, iar conform normelor de aplicare ale acelei legi, accesul ar trebui operaționalizat din 2025.

Între timp, în contextul Planului Național de Redresare și Reziliență, a apărut perspectiva unui nou Revisal, mai modern, mai digitalizat, care să permită și accesul promis salariaților la datele lor.

HG 1.164/2022 a fost adoptată ca urmare a Legii nr. 144/20022 și stabilește că, pentru a avea acces online salariații sau foștii salariați, vor trebui să obțină numele de utilizator și parola pentru acces fie prin depunerea documentației fizic, fie online.

E foarte posibil însă, având o nouă platformă REGES, ca toate cele conținute de HG 1164 să nu se mai aplice – așa că le lăsăm mai jos în această discuție.

Noua platformă va permite accesul

De actualitate în discuția privind accesul la Revisal este însă planul pentru noul Revisal. Inspecția Muncii a pus în consultare publică proiectul tehnic al REGES-ONLINE, care va trebui să fie gata până spre finalul anului 2024 și care va schimba radical experiența utilizatorilor actuali.

Platforma REGES-ONLINE trebuie să permită înregistrarea și autentificarea utilizatorilor persoane fizice și persoane juridice deopotrivă. Modulul salariat în noua platformă va presupune următoarele:

Fiecare persoană fizică, salariat/fost salariat din România, va avea posibilitatea să acceseze sistemul și să își verifice propriile informații privind relațiile de muncă curente / precedente.

Informațiile la care va avea acces salariatul vor fi cel puțin următoarele: contractele de muncă și toate operațiunile conexe privind relația de muncă cu angajatorul (detașări, sporuri, acte adiționale, transferuri, încetări etc.).

Dreptul la acces este limitat

Dreptul de acces se va limita la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi la generarea online şi descărcarea unui extras din registru.

Trebuie știut că HG-ul prevede că obținerea numelui de utilizator și parola pentru registru se va putea face în nume propriu sau prin împuterniciți, dacă dețin o procură specială în acest sens.

Documentele necesare sunt obținerea accesului la Revisal ar fi următoarele:
– solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei (modelul solicitării poate fi descărcat de la finalul acest articol);
– cartea de identitate, în original sau scanată, dacă documentele se depun online;
– procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original.

Cum menționam, aceste documente vor putea fi depuse și online, prin e-mail către ITM-ul corespunzător, dacă persoanele solicitante dețin semnătură electronică calificată.