Nu eşti acasă când vine poştaşul cu pensia sau cu talonul mov? Iată procedura de urmat

Ce se întâmplă cu pensionarii care primesc banii de pensie acasă, prin intermediul Poştei Române, în cazul în care nu sunt acasă atunci când vine poştaşul?

Informaţia este importantă şi pentru cei care primesc banii de pensie pe card şi aşteaptă poştaşul pentru a le aduce talonul mov.

Aşadar, în cazul în care un pensionar nu este găsit acasă de către poştaşul care îi aduce pensia, persoana respectivă îşi poate primi banii în două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

Dacă nu îşi ridică banii până atunci de la ghişeul poştal, pensiile merg înapoi la Casa teritorială de Pensii şi pot fi ridicate ulterior de acolo de către beneficiari.

Cât despre românii care primesc pensia pe card, ei trebuie să ştie că talonul mov nu este pierdut dacă nu au fost acasă atunci când a venit poştaşul, ci poate fi ridicat de la oficiul poştal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Ulterior, Poşta le arhivează pentru o perioadă de doi ani, însă pot fi transmise, la cerere, la domiciliul beneficiarilor.

Casa Naţională de Pensii, mesaj de maximă importanţă pentru toţi pensionarii!

„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, este mesajul complet venit de la CNPP (Casa Naţională de Pensii Publice) pentru cei aproape 5 milioane de pensionari din România.