Liderul de la Kiev, Volodimir Zelenski a declanșat un adevărat trend global de la începutul războiului în Ucraina. Dacă până acum era ceva de neconceput pentru un șef de stat, în prezent el este copiat nu numai de aproape întreaga instituție ucraineană și de mulți ucraineni, dar și de străini.
De la începutul războiului din Ucraina, președintele Volodimir Zelenski a lansat un adevărat trend global privind hainele casual kaki confortabile cu imprimeuri patriotice de la producătorii ucraineni și a devenit primul lider ucrainean care s-a abătut complet de la codul vestimentar oficial.
Mărci ucrainene și americane au alcătuit recent garderoba lui Volodimir Zelenski
Dacă anterior, președinții purtau exclusiv costume conservatoare cu aceleași cravate conservatoare, după 24 februarie, totul s-a schimbat. Liderul ucrainean poartă acum pantaloni de trening kaki, jachete, tricouri și un hanorac cu glugă cu inscripția „I’m Ukrainian” (n.r. Sunt ucrainean). Într-o astfel de îmbrăcăminte, el apare în public în fiecare zi, se întâlnește cu oficiali străini și se adresează concetățenilor, scrie Novoe Vremia.
În timpul celor zece luni de război, șeful statului a devenit nu doar primul lider al Ucrainei, care s-a îndepărtat în mod serios de protocolul oficial al costumelor, ci s-a transformat și într-un trendsetter național și acum tot ceea ce poartă devine la modă.
De exemplu, jacheta brandului național de îmbrăcăminte M-TAS, în care Zelenski a apărut în public în timpul excursiilor la Herson, recent eliberat, a fost vândută pe internet în aceeași zi. În general, stilul șefului de Kiev este copiat nu numai de aproape întreaga instituție ucraineană și de mulți ucraineni, dar replici ale hainelor sale sunt purtate și de străini.
Micile branduri ucrainene, populare datorită președintelui
Așadar, datorită președintelui, publicul larg a devenit conștient de mici branduri naționale, cum ar fi KateLab, un proiect al designerului din Luțk, Katerina Kovalchuk, care a creat un tricou simplu cu un mic trident lângă guler. Cu acest tricou președintele s-a adresat ucrainenilor în iunie, când țara a ajuns la 100 de zile de război.
În același mod brandul de sportiv din Kiev, Creative Depo a devenit popular. Acest lucru s-a întâmplat după ce Volodimir Zelenski, în tricoul acestui brand cu inscripția „I’m Ukrainian”, s-a adresat concetățenilor de Ziua Memorialului. De atunci designerii au început să primească o sută de comenzi pe zi și au extins această imprimare la o linie completă de haine.
Brandul M-TAS este responsabil de mai multe obiecte de îmbrăcăminte din garderoba președintelui. Marca a creat una dintre legendarele jachete, „lâna lui Zelensky”. Popularitatea acestor jachete a depășit granițele, iar în luna mai una dintre ele a intrat la licitația caritabilă Christie’s din Londra pentru 90.000 de lire sterline.
Nu mai are probleme cu îmbrăcămintea
Zelenski însuși susține că o astfel de garderobă nu este aleasă de stiliști, ci s-a format practic de la sine din cadouri de la militari și producători din Ucraina. Astfel, recent, într-un interviu acordat publicației germane ZDF, Zelenski a recunoscut că acum are cel puțin 20 de tricouri de la mărci locale, deși la începutul războiului erau doar două, pe lângă celebra jachetă de lână.
„Militarii au văzut asta și au început să-mi dea tricouri”, a spus președintele. „Apoi, producătorii noștri ucraineni și creatorii de modă au început (să trimită lucruri). Toată lumea își dorea un tricou cu mine. Acum nu mai am probleme cu îmbrăcămintea”, zâmbește Zelenski.
Experții în garderobă explică popularitatea stilului vestimentar al președintelui nu numai prin ratingul ridicat al acestuia, ci și prin faptul că astfel de haine sunt confortabile și, de asemenea, practice în timpul războiului.
„Este vorba despre faptul că nu este timp să te îmbraci elegant, nu este timp să îți irosești energia pe cravate”, spune Iulia Savostina, stilist și fondator al festivalului de mărci ucrainene.