Preţul maşinilor second-hand este mult mai mare decât preţul unei maşini noi

Invitat în emisiunea ”Apel matinal” de la Radio România Actualități, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Tanczos Barna a fost întrebat despre alegerea dificilă pe care românii trebuie să o ia atunci când doresc să achiziționeze o mașină, ținând cont de nivelul de poluare al acestora, de buget, dar și de costuri.

Ministrul Barna a relatat că prețul mașinilor la mâna a doua este mai mare decât cel al mașinilor noi, cu toate că există și excepții. El a adăugat că cei care își iau o mașină second-hand vor alege modele care sunt mai scumpe și atunic oamenii vor trebui să scoată mai mulți bani din buzunar.

”De foarte multe ori, preţul maşinilor second-hand este mult mai mare decât preţul unei maşini noi, pentru că de foarte multe ori cei care cumpără mașini aleg modele care sunt mai scumpe și nu e neapărat o problemă de buget, este o problemă și de opțiune a celui care cumpără mașina, în funcție de marcă, de brand”, spune ministrul Tanczos Barna.

Românii aleg mașini mai la modă

De asemenea, acesta a mai adăugat că există situații în care oamenii ar putea să își permită mașini mai puțin poluante dacă nu ar alege modele care sunt mai la modă, cu toate că pentru acestea plătesc mao mult.

”De aceea cred că de foarte multe ori ne-am putea permite mașini noi, mai puțin poluante, dar alegem modele care sunt mai la modă, modele care ne plan mai mult, chiar dacă va trebui să plătim un preţ mai mare pentru aceste autoturisme. Nu mai vorbim de întreținere, pentru că la mașinile second-hand clar costurilor de întreţinere sunt mult, mult superioare costurilor de întreţinere la o maşină nouă”, a declarat ministrul Mediului, Apelor și Pădurii la ”Apel matinal”.

Piața mașinilor second-hand a crescut în 2021

2021 a început cu două puncte de presiune majore pentru piața auto: pandemia și criza de materii prime, care s-a transformat pe parcurs, în criza semiconductorilor. “Punctele de fierbere” ale industriei producătoare de mașini au fost întreținute și de valul de scumpiri ale energiei electrice și gazelor naturale.

Din a doua jumătate, anul 2021 a început să arate din ce în ce mai dificil pentru piața auto. Criza semiconductorilor s-a agravat și au început să apară întârzieri în livrarea modelelor noi de mașini. Timpul de așteptare a ajuns chiar și la un an.

În paralel, cererea a început să crească pe piața de mașini rulate. Dealerii au epuizat rapid stocurile, pentru că erau, deja, mai mici, din cauza cererii temperate care s-a instalat pe piața auto, încă din 2020. În ciuda cererii și interesului clienților, stocurile de mașini second-hand nu au putut fi refăcute la aceleași volume, pentru că lipsa mașinilor noi i-a făcut pe proprietarii de mașini rulate să-și mai păstreze mașinile vechi până le primeau pe cele noi, și, astfel, să nu le introducă, încă, în circuitul de mașini la mâna a doua.

Totuși, în 2021, piața mașinilor SH din import a crescut, iar tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern au avut cel mai bun an din istoria lor.