Cel mai simplu mod de a scăpa de facturile uriașe la energia electrică îl reprezintă citirea indexului lunar. Mai exact, foarte multe persoane trec peste această acțiune, iar la final se trezesc cu facturi foarte mari.
În contextul în care indexul nu este transmis periodic, firma distribuitoare va emite o factură a unui consum estimat, iar la un interval de şase luni, un angajat al distribuitorului de energie electrică vine şi citeşte contorul, emițând o factură de regularizare.
Totodată, există și posibilitatea ca citirea să fie făcută la un an sau chiar mai mult în funcție de firma de distribuție, iar acest lucru înseamnă facturi și mai mari până la regularizare.
În ceea ce privește modalitatea de transmitere a indexului, în factura pe care clienții o primesc apare secțiunea „Perioadă transmitere index”, unde există și un număr de telefon. Lunar, la numărul de telefon afișat se spun cifrele de pe contor, pentru ca distribuitorul să știe care a fost consumul, iar factura să fie una reală.
Cum se transmite corect indexul la electricitate
Există și situații în care consumatorii susțin că nu au consumat atât de mult pe cât arată indexul. În acest context, este nevoie de contactarea furnizorului și solicitarea unei cereri de verificare a contorului, fizic, telefonic sau online, de pe contul de client.
În cazul clienților care sunt nemulțumiți de răspunsul prestatorului, sau dacă acesta depășește termenul legal de răspuns, aceștia pot merge direct ANRE, prin completarea unei petiții online. Mai exact, ANRE va cere o dovadă că, înainte de a adresa plângerea, reclamantul s-a adresat înainte prestatorului de care este nemulțumit, iar termenul de soluționare al ANRE este 30 de zile.
O altă modalitate este depunerea unei reclamații la ANPC, care trebuie să fie însoțită de documente probatorii. La fel ca și în cazul ANRE, ANPC are la dispoziție 30 de zile pentru a comunica un răspuns consumatorului.