Românii au, în sfârșit, parte de vești bune. Tocmai a fost semnat proiectul București Nord - Aeroportul Henri Coandă.
Contractul privind proiectarea și execuția obiectivului de investiții „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă București” a fost semnat, marți, valoarea acestuia ridicându-se la 398 milioane de lei.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor a afirmat că „nu se pune problema finanţării, banii există”, iar constructorul poate începe lucrările cât mai repede. Deşi perioada de proiectare este de două luni, ministrul se aşteaptă ca procedura să fie finalizată în maxim 3 săptămâni, întrucât constructorul a specificat că proiectul tehnic este gata şi necesită doar avizarea şi autorizaţia de construire din partea Ministerului Transporturilor.
Lucrarea va avea în total 3,95 kilometri şi este împărţită în trei zone: teresamentul, care va avea 600 de metri, zona de urcare pe viaduct de 900 de metri şi viaductul propriu-zis de 1.500 de metri. Proiectul include staţia Otopeni şi intereferează viitoarea construcţie a unei linii de metrou.
Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020.